4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    PuddingNL

Extern scherm en beamer verschillen

Voor mijn opleiding moet ik veel presenteren. Soms is dat op een TV scherm en soms via een beamer.
    Als ik moet presenteren op een TV scherm krijg ik een apart scherm. (Andere wallpaper e.d.). Als ik dan presenteer middels Keynote krijg ik op mijn macbook mijn presenteerhulpscherm en op de TV de daadwerkelijke scheets.
    Sluit ik hem aan op de beamer, wordt mijn scherm gekloond. Resolutie wordt aangepast e.d. en krijg in Keynote niet mijn presenteerhulpscherm maar gewoon mijn sheets. Evenals op de beamer.

Waar ligt dit aan en kan ik dit oplossen?

Moderator
    Strifer

Op het moment dat je een van de apparaten hebt aangesloten komen er bij de voorkeuren extra opties beschikbaar… wellicht dat je het even eenmaal moet instellen en dat het daarna wel gewoon goed is. Ik tast hier redelijk ver in het duister en weet niet of het de oplossing gaat zijn, maar wanneer ik mijn MBP aan mijn televisie hang krijg ik een extra met de naam van mijn televisie (merk eigenlijk) en de instellingen daarbij.

Geblokkeerd
    Anoniem

Daarnaast onthoudt je Mac de instelling per apparaat, niet per aansluiting.

Dus de TV, de beamer en het grote scherm kunnen allemaal hun eigen instellingen hebben, ook al lopen ze over dezelfde aansluiting. De volgende keer dat’m weer aansluit pakt OS X meteen de juiste instellingen.

Je moet dus alleen wel elke keer dat je een nieuw apparaat aansluit een keertje de boel goed instellen.

Bijdrager
    PuddingNL

Gelukt! Bedankt! Meestal is het ook een stom vinkje…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.