6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    rotterdammert

Extern monitor laadt Macbook Pro (2016) niet op

Hi allemaal,

Afgelopen week gestart met een Macbook Pro (2016 model) en daarbij meteen een LG 27UD88 monitor aangeschaft, speciaal voor USB-C. Opladen en video via één kabel en het scherm is verder top!

Echter viel het mij vandaag op dat de Macbook niet altijd wordt opgeladen door het scherm. Dan moet ik de USB-C kabel er weer uit halen en in doen. Als ik rechtsboven op de batterij klik staat er dan de melding ‘batterij wordt niet opgeladen’.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    TheBigZ

Hoever (percentage) was je Mac al opgeladen? Als je al met een bijna volgeladen (zeg 90%) batterij zit, wordt verder opladen uitgesteld om de batterij te sparen. (Tenminste, zo ging het bij opladen via een netadapter.)

Bijdrager
    Niels

Welke kabel gebruik je, wellicht levert deze onvoldoende stroom om je MacBook Pro op te laden. Het kan ook zijn dat de aansluiting van je monitor onvoldoende stroom leverr om je MacBook op te laden, maar dat moet je even bij LG navragen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Niels.

Bijdrager
    rotterdammert

Ik gebruik de kabel die is meegeleverd door LG bij het scherm. De Mac was wel 100% vol, kan zijn dat die stopt, maar laat die hem dan meteen helemaal leeg lopen of moet je de kabel dan weer opnieuw erin doen?

Bijdrager
    Retyro
    rotterdammert op 26 november 2016

Ik gebruik de kabel die is meegeleverd door LG bij het scherm. De Mac was wel 100% vol, kan zijn dat die stopt, maar laat die hem dan meteen helemaal leeg lopen of moet je de kabel dan weer opnieuw erin doen?

als het goed is werkt de mac dan gewoon op de externe voeding, batterij laad niet op maar wordt ook niet gebruikt en loopt dus ook niet leeg (zo gaat het bij oudere macs)

Bijdrager
    Matthijs83

Bevalt het scherm veder wel?? Ben ook opzoek naar een goed scherm bij mijn nieuwe MacBook Pro 2016. Kabel om deze aan de mac aan te sluiten zit erbij begrijp ik. Ga hem zelf vooral gebruiken voor Lightroom.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.