6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    AdmiralFreezbee

Extern ibook scherm springt soms zwart

Ik heb daarnet mijn 17 inch schern aan mijn 14inch ibook G4 gehangen. Het hing al maanden aan een Windows computer die ik zo één keer in de maand gebruik en ik denk dat ik er beter gebruik kan van maken als het aan mijn ibook hangt.
    Mbv de screen spanning hack staat mijn extern scherm nu op een 1280×1024 en alles werkt behoorlijk goed. Alleen heb ik toch nog een paar kleine problemen
    – Het ergste is dat af en toe mijn extern scherm voor een seconde zwart wordt. Ik heb niet de indruk dat het op vaste tijdstippen is of wanneer er veel wijzigt op mijn scherm, maar irritant is het zeker.
    – Wanneer ik heel goed kijk dan zie ik op randen van vensters vaak kleine lijntjes heen en weer springen alsof hij het beeld niet snel genoeg kan verversen.

Kan het zijn dat de grafische kaart het allemaal niet snel genoeg kan verwerken? En hoe kan ik het oplossen? Ik las al op verschillende plaatsen dat met de screen spanning hack makkelijk ook 20 inch schermen aangesproken werden dus ik veronderstel dat alles toch snel genoeg moet kunnen gebeuren.

Zou het eventueel helpen als ik mijn intern scherm uitschakel? En zo ja, hoe kan je dat doen? Lukt dit met de clamshell modus en is dat wel “veilig”…

Veel vragen dus…

Bijdrager
    ralphclaes1

je laptop in sluimerstand zetten of dichtklappen
    en een toetsenbord en muis aanhangen

Inactief
    Anoniem

Springt je ibook af en toe niet op sluimeren? Als ik presentaties geef op school op een extern scherm, en m’n ibook springt op sluimeren, sluimert het externe scherm ook mee…het effect: zwart scherm

Bijdrager
    AdmiralFreezbee

Bedankt voor de tip, ik heb de sluimerstand uitgezet. Nu even kijken of hij het zwart scherm blijft geven…

UPDATE en net terwijl ik op plaats bericht klik springt hij terug even op zwart. Niet gelukt dus…

Bijdrager
    traxlog

Probeer de “refresh rate” te veranderen op de exterene display.
    Ik had precies hetzelfde vanmiddag toen mijn nieuwe Dell 17inch binnen kwam.
    Standaard zit hij op 60hz. Eenmaal op 75hz gezet en de zwarte flitsen waren weg.
    Hope it helps…

Bijdrager
    AdmiralFreezbee

Wanneer ik de refreshrate hoger zet dan wordt het probleem van de lijnen alsmaar erger.
    Nu, ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Ik had mijn scherm aan een KVM switch hangen, als ik het scherm rechtstreeks inplug dan is er geen probleem. Ik los het nu voorlopig op die manier op.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.