6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Zybbor

Extern geluidssysteem koppelt zich steeds los.

Beste mensen,

Ik heb op mijn iMac een Teufel geluidssysteem via USB aangesloten. Dat functioneerde jaren zonder problemen. Nu echter, koppelt dat systeem zich steeds los en schakelt dan over naar de interne luidsprekers. Als ik dan de kabel losmaak en weer aansluit, is alles weer oké.
    Kijk ik een YouTube filmpje en daarna een ander, dan schakelt hij zich weer los. Ik heb geen flauw idee wat er misgaat. Iemand van jullie misschien?

Moderator
    Mac Daddy

Wat heb je al geprobeerd om het probleem te achterhalen?
    Ik zou als eerste denken aan een andere USB-poort testen en een andere USB kabel. Kijken wat dat oplevert.

Bijdrager
    Zybbor

Ik heb eerlijk gezegd niets geprobeerd omdat ik werkelijk geen idee had waar het aan zou kunnen liggen.
    Heb wel inmiddels je advies opgevolgd en de kabel vervangen. Had ook geen idee dat zo’n kabel spontaan defect kon raken. Ik wachtnu even af hoe het gaat met de nieuwe kabel. Iig bedankt voor je raad.

Moderator
    Mac Daddy

Het is een mogelijkheid.
    Het kan ook zo zijn dat de USB kabel er net niet helemaal lekker in zat, waardoor het contact net niet lekker gemaakt wordt. Dan is de stekker er opnieuw insteken ook al voldoende.
    Maar het is bij dit soort aansluitingen vaak een kwestie van dingen uitsluiten. Het kan het OS zijn dat iets niet lekker doet, het kan het USB contact zijn, het kan de USB aansluting zijn, het kan de USB kabel zijn. Als de speaker een eigen electrische aansluiting hebben (dus niet via diezelfde USB kabel) dan kan het ook nog zijn dat de speakers zelf uitvallen.

Bijdrager
    Zybbor

Het is niet de USB kabel die de problemen veroorzaakt. De nieuwe geeft namelijk hetzelfde euvel. Het is trouwens de Teufel Concept B 200 die erop aangesloten is.

Moderator
    Night

Probeer ook eens een nieuwe gebruiker aan te maken en kijk of binnen dat account het probleem zich ook voordoet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.