-
Ja, via VNC kan het volgens mij, die zit standaard op de mac, bij windows moet je hem volgens mij apart installeren. Maar dat is alleen schermdeling, dus dan moet je mac thuis wel aanstaan.
En je hebt extern inloggen via SSH, maar daar heb ik zelf nooit eerder mee gewerkt, dus daar weet ik niet zoveel vanaf.
De bovenstaande staat in Systeemvoorkeuren/Delen en dan Schermindeling (VNC) en Extern Inloggen.
Misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden, maar die ken ik dan niet.”click66″Ik dacht dat er zo een remote desktop bij zat in de mac? zoals bij windows? of ben ik verkeerd?
De Remote Desktop Connection client is niet standaard op je Mac geinstalleerd.
Oke, ik heb het ingesteld op vnc. nu haddek zo een vnc viewer gedownload maar kvind dat die nogal traag is? Nu is men vraag, als ik op school zit kan ik dan met die windows bak met extern bureaublad daar men ip van thuis induwen en zo connecten? Of moet ik dan een andere instelling ingeven op m’n computer?
groetjes,
en al bedankt.
Zelf heb ik dan nog geen ervaring met windows naar mac via VNC, maar wel van mijn MacBook naar iMac.
In de systeemvoorkeuren van je Mac staat bij de schermindeling (als hij is ingeschakeld) vnc:// en dan wat cijfertjes
Door die in te voeren in de browser op de andere computer (weet niet of het met ie werkt, ik denk het wel) krijg je een inlogscherm te zien, daar kun je inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van je mac, en dan maakt hij verbinding.En kwa snelheid hangt af van de verbinding, als ik thuis via ons draadloze netwerk met mijn iMac connect, dan is het beeld heel iets schokkering, maar ik vind via vnc al een stuk beter als via logmein (http://www.logmein.com) daar had ik echt schokkerige beelden mee, vond ik niet fijn werken de logmein.
Voor thuis op de Mac: Screen Sharing met VNC optie aanzetten.
Voor op de Windows PC: installeer TightVNC.
En zorg ervoor dat de VNC poorten op je router open staan.Wat ik in ieder geval een geweldige client vindt voor het rdp protocol is CoRD
echt een topper, ik beheer bij klanten Windows 2003 Servers en daar gebruik ik deze applicatie altijd, razendsnel en geen rare dingen.
Succes ermee, overigens zijn er zat tooltje en mogelijkheden. Mocht je echt geen verstand hebben van hoe je iets dergelijks met inrichten moet je zoeken naar tools die poort 80 gebruiken. Hou er rekening mee dat je thuis over je router heen moet! Dit betekent dus de juiste poorten openzetten en forwarden naar de PC.
Iets om over na te denken is het systeem van TeamViewer http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx
Succes ermee!
Cheers! :apple:
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.