16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    click66

Extern Bureaublad

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik perfect een extern bureaublad opzet in mac. Zodat ik vanop school toch op m’n eigen pc kan werken. Kan iemand het perfect uitleggen of een tutorial geven?

Met vriendelijke groetjes,

Bijdrager
    JWB

Ik denk dat, voordat je gaat beginnen, eerst moet uitzoeken of dit uberhaupt mogelijk is op jouw school. Zo is bij ons alles dichtgetimmerd.

Bijdrager
    click66

bij ons dus niet. Gaat perfect. Heb mensen die het doen naar hun linux server dus , moet lukken.

Bijdrager
    sypie

Je zou een remote desktop op kunnen zetten die bij jou binnenkomt op poort 80/8080 en vanuit je eigen router doorgestuurd wordt naar de RDC poort, poort 5900 TCP.

Bijdrager
    click66

Ik dacht dat er zo een remote desktop bij zat in de mac? zoals bij windows? of ben ik verkeerd?

Bijdrager
    ajv

Ja, via VNC kan het volgens mij, die zit standaard op de mac, bij windows moet je hem volgens mij apart installeren. Maar dat is alleen schermdeling, dus dan moet je mac thuis wel aanstaan.
    En je hebt extern inloggen via SSH, maar daar heb ik zelf nooit eerder mee gewerkt, dus daar weet ik niet zoveel vanaf.
    De bovenstaande staat in Systeemvoorkeuren/Delen en dan Schermindeling (VNC) en Extern Inloggen.
    Misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden, maar die ken ik dan niet.

Bijdrager
    Pieterr
    ”click66″

Ik dacht dat er zo een remote desktop bij zat in de mac? zoals bij windows? of ben ik verkeerd?

De Remote Desktop Connection client is niet standaard op je Mac geinstalleerd.

Bijdrager
    click66

Oke, ik heb het ingesteld op vnc. nu haddek zo een vnc viewer gedownload maar kvind dat die nogal traag is? Nu is men vraag, als ik op school zit kan ik dan met die windows bak met extern bureaublad daar men ip van thuis induwen en zo connecten? Of moet ik dan een andere instelling ingeven op m’n computer?

groetjes,

en al bedankt.

Bijdrager
    ajv

Zelf heb ik dan nog geen ervaring met windows naar mac via VNC, maar wel van mijn MacBook naar iMac.
    In de systeemvoorkeuren van je Mac staat bij de schermindeling (als hij is ingeschakeld) vnc:// en dan wat cijfertjes
    Door die in te voeren in de browser op de andere computer (weet niet of het met ie werkt, ik denk het wel) krijg je een inlogscherm te zien, daar kun je inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van je mac, en dan maakt hij verbinding.

En kwa snelheid hangt af van de verbinding, als ik thuis via ons draadloze netwerk met mijn iMac connect, dan is het beeld heel iets schokkering, maar ik vind via vnc al een stuk beter als via logmein (http://www.logmein.com) daar had ik echt schokkerige beelden mee, vond ik niet fijn werken de logmein.

Bijdrager
    Pieterr

Even voor de duidelijkheid: je hebt thuis een Mac staan, en je hebt op school een Windows PC ?
    En je wilt vanaf school toegang tot de computer die thuis staat (Mac)?

Bijdrager
    click66

ja , school is xp pro , en hier thuis mac leopard. en ik zou graag via daar kunnen op men bureaublad.

Bijdrager
    Pieterr

Voor thuis op de Mac: Screen Sharing met VNC optie aanzetten.
    Voor op de Windows PC: installeer TightVNC.
    En zorg ervoor dat de VNC poorten op je router open staan.

Bijdrager
    click66

Dank je, werkt. kheb net getest met een windows computer. En Werkt toch al lokaal.

Bijdrager
    Pieterr
    ”click66″

En werkt toch al lokaal.

De echte problemen komen meestal ook pas als je door één (of meerdere) routers heen moet…

Bijdrager
    spruit
    Bijdrager
    edoceoict

Wat ik in ieder geval een geweldige client vindt voor het rdp protocol is CoRD:) echt een topper, ik beheer bij klanten Windows 2003 Servers en daar gebruik ik deze applicatie altijd, razendsnel en geen rare dingen.

http://cord.sourceforge.net/

Succes ermee, overigens zijn er zat tooltje en mogelijkheden. Mocht je echt geen verstand hebben van hoe je iets dergelijks met inrichten moet je zoeken naar tools die poort 80 gebruiken. Hou er rekening mee dat je thuis over je router heen moet! Dit betekent dus de juiste poorten openzetten en forwarden naar de PC.

Iets om over na te denken is het systeem van TeamViewer http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

Succes ermee!

Cheers! :apple:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.