16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    MacApp

Extern bureaublad in Mac OS X

Ik overweeg om in de zomer een nieuwe MacBook te kopen
    Maar ik heb nog één vraagje:

Zit er in Tiger ook iets ingebouwd wat de vergelijken is met Extern Bureaublad onder Windows?
    Zo ja, kan ik via dat programmatje verbinding maken met een Windows pc (XP Media Center)

Bijdrager
    Kaspers

Ja dat kan.

link.

Bijdrager
    MacApp

Hoe heet dit programma dan???
    Moet ik er iets voor betalen???

Bijdrager
    Kaspers

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Kaspers”

Ja dat kan.

Ik denk dat MacApp graag wat meer info had gehad ;).

Voor zover ik weet zit het niet standaard in OS X, maar je kunt wel gebruik maken van een third-party programmaatje zoals Chicken of the VNC. Dit doet hetzelfde als Extern Bureaublad. Je installeert dan een VNC Server in Windows (bijvoorbeeld Real VNC) en je gebruikt Chicken of the VNC onder OS X als viewer.

Edit: kleine fout in de naam:)

Bijdrager
    MacApp

Hoe heet dit programma dan???
    Moet ik er iets voor betalen???

Bijdrager
    Kaspers
    ”Kryptonate”
    ”Kaspers”

Ja dat kan.

Ik denk dat MacApp graag wat meer info had gehad ;).

Voor zover ik weet zit het niet standaard in OS X, maar je kunt wel gebruik maken van een third-party programmaatje zoals Chicken for the VNC. Dit doet hetzelfde als Extern Bureaublad. Je installeert dan een VNC Server in Windows (bijvoorbeeld Real VNC) en je gebruikt Chicken for the VNC onder OS X als viewer.

Ik heb m’n post ge-edit en een link bijgevoegd.
    VNC is helemaal niet nodig.. kost je alleen maar meer bandbreedte…

Bijdrager
    MacApp

Heel erg bedankt voor de snelle reactie.:D :wink:
    Sorry voor dat 2de bericht (te ongeduldig en 2 keer op de knop duwen):P

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Kaspers”

Ik heb m’n post ge-edit en een link bijgevoegd.
    VNC is helemaal niet nodig.. kost je alleen maar meer bandbreedte…

VNC gebruikt niets van je bandbreedte zolang je op hetzelfde netwerk blijft en je het LAN IP-adres van de andere computer gebruikt. Het programma doet exact hetzelfde als Extern Bureaublad in Windows.

Bijdrager
    Kaspers

Het gebruikt wel meer bandbreedte omdat de video op de pc zelf ook nog gerenderd moet worden.
    Dat is niet het geval met Extern Bureaublad, oftewel Terminal Services.

Bijdrager
    MacApp

Sorry dat ik zo zeur maar ja, :innocent:

Moet ik dan het .bin bestand of de .hqx downloaden???:P

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Kaspers”

Het gebruikt wel meer bandbreedte omdat de video op de pc zelf ook nog gerenderd moet worden.
    Dat is niet het geval met Extern Bureaublad, oftewel Terminal Services.

De snelheden in lokale netwerken zijn veel sneller dan via internet en je kan perfect verschillende zaken tegelijk via het netwerk doen zonder ook maar iets van last te ondervinden. De link die jij gaf geeft ook beeld ipv enkel tekst dus wat is dan het verschil met een VNC Viewer?

MacApp: neem het .bin-bestand als je gebruikt maakt van OS X. Het .hqx-bestand is voor compatibiliteit met oudere versies van Mac OS.

Bijdrager
    MacApp

Heel erg bedankt!
    Ik heb nu alvast dat programma van Microsoft gedownload, omdat ik
    wat screenshots hebt gezocht en dat herkende ik beter dan dat andere programma :innocent:

Nu maar wachten tot de zomer:x

Bijdrager
    d3nn

Als je office voor de mac koopt zit er bij de extra’s op de CD ook remote desktop dus als je die toch al wou kopen dan zit die er dus ook bij.

Bijdrager
    fberthier

Op mijn werk gebruiken we MS Windows. Bestaat er ook een programma die de omgekeerde weg doet, namelijk van Windows naar Apple?

Bijdrager
    mac lover

ik heb ook een vraagje over dit onderwerp: kan ik als ik beneden achter de bagger pc met xp zit mijn desktop van mijn G3 vanaf daar zien en besturen? dus zou ik wat ik hier op mijn scherm heb vanaf beneden kunnen besturen met dat programma ondanks dat er een groot verschil in OS zit?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.