8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    osmont

extern beeldscherm

Hallo,
    Ik heb een Macbook en een 17′ acer monitor.
    Als ik deze aansluit d.m.v. mini display naar vga adapter en vga kabel gaat de resolutie ernstig omlaag van me macbook.
    als ik de resolutie weer op 1280×800 wil zetten krijg ik maar de helft van me beeld en de andere helft is dan zwart. 1024×786 uitgerekt is de hoogste die ik kan kiezen en dat ie dan volledig beeld heeft.
    de monitor kan tot 1200×1000 pixels. maar ook de monitor krijgt zwarte vlakken als ik hem op de max. resolutie zet, hij kan maar tot 1024×786 met volledig beeld.
    ik heb al gelezen dat je de macbook dan moet dichtklappen maar mijn macbook gaat dan gewoon in sluimer en krijg ik geen beeld.

??hoe kan ik de max. resolutie doen zonder zwarte vlakken??

Groeten T. Wildvank

p.s. max. resolutie macbook: 1280×800
    monitor: 1280×1024

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Systeemvoorkeuren>Beeldschermen>[s]Arrangement[/s]Rangschikking>Schakel Synchrone Weergave uit. Dat zou de oplossing moeten zijn.
    EDIT: zie plaatje hieronder ter verduidelijking:

Bijdrager
    Vinhelper

(plaatje is niet van mij)

Maar haal het vinkje bij ”Schakel synchrone weergave in” eens weg in jouw Systeemvoorkeuren>Beeldschermen.

Want je ziet nu vast op beide schermen hetzelfde?

Edit: Waffle was mij 2 seconden voor…:thumbsup:

Bijdrager
    osmont

Ja dat weet ik al maar ik wil graag op de monitor hetzelfde zien als op mijn beeldscherm.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan kan je je beeldscherm neerklappen en en met een externe muis of toetsenbord de computer weer wakker maken, dan werkt alleen je externe scherm. De schermen kunnen niet hetzelfde tonen op verschillende resoluties. Het is dus het één of het ander.

Bijdrager
    osmont

oké ik doe monitor aan macbook toetsenbord eraan muis eraan, klap macbook dicht druk op toets van toetsenbord ik hoor dat de macbook geluiden maakt ook zie ik heel even beeld maar daarna valt ie weer in sluimertijd…
    ??

Bijdrager
    osmont

het werkt nu wel maar als ik resolutie max. zet toch nog 2 zwarte vlakken ook krijg ik keuze uit twee beeldschermen, vga beeldscherm en de acer monitor ??

Bijdrager
    osmont

bedankt voor alles het werkt nu wel top!!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.