11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

Extern beeldscherm zonder geluid

Hallo,

ik heb een MacBook Pro gekocht waar ik eerst een witte MacBook had. Die sloot ik wel eens aan op de TV via een mini-DVI-naar-HDMI kabel en een minijack-naar-tulp geluidskabel. Die gingen dan in de zijkant van mijn TV: HDMI, tulp-wit en tulp-rood. Nu heb ik een MBP en heb ik een FireWire-naar-HDMI kabeltje gekocht. Ineens heb ik nu geen geluid meer, terwijl ik alles hetzelfde heb aangesloten. Het enige dat is veranderd is dat ik nu een FireWire i.p.v. mini-DVI aansluiting heb, maar ineens heb ik geen geluid meer op het HDMI-side kanaal waar mijn beeld op binnenkomt. Hoe kan dit, en beter, wat kan ik er aan doen?

Bijdrager
    jesper211232

volgens mij kan er geen gekuid door firewire maar weet niet zeker:slant:

Bijdrager
    stavos

Sluit in plaats van de minijack kabel eens een paar oordopjes aan. Kan je geluid horen?
    Ja – probleem zit bij je TV
    Nee – probleem zit bij je Mac

Bijdrager
    stijnhoofd

Oortjes-uitgang doet het nog gewoon. Maar het probleem is ontstaan met de FireWire-kabel. Is er wellicht een vervelende interactie tussen mijn (Philips) TV en de FireWire-kabel?

Bijdrager
    stavos

Waarom gebruik je de mini DVI aansluiting van je MacBook eigenlijk niet?

Bijdrager
    stijnhoofd

Omdat ik die niet meer heb. Als ik die had dan was ik die natuurlijk wel blijven gebruiken, dan had ik geen extra kabel hoeven kopen.

Bijdrager
    1984
    stijnhoofd op 03 augustus 2011

Omdat ik die niet meer heb.

Heb je nu Thunderbolt daar kun je ook gewoon een kabeltje voor kopen .Thunderbolt naar Displayport

Thunderbolt-technologie biedt standaard ondersteuning voor beeldschermen met een Mini DisplayPort. Verbinding met een beeldscherm met DisplayPort-, DVI-, HDMI- of VGA-aansluiting is mogelijk via bestaande adapters. Je kunt dus via één enkele poort je Apple LED Cinema Display of een ander beeldscherm aansluiten, tegelijk met meerdere snelle apparaten.

Bijdrager
    stijnhoofd

Excuus, die bedoel ik. Ik haal die twee de hele tijd door elkaar. Het beeld wordt trouwens af en toe ook groenig, dat ziet er ook niet gezond uit. Allemaal problemen die bestaan sinds ik een andere aansluiting gebruik.

Bijdrager
    1984
    stijnhoofd op 03 augustus 2011

Allemaal problemen die bestaan sinds ik een andere aansluiting gebruik.

Welke aansluiting gebruik je nu dan…?
    Je Mini DisplayPort. kan gewoon in de Thunderbolt poort.

Bijdrager
    stijnhoofd

Eerst mini-DVI, nu Thunderbolt (zie plaatje). Geen FireWire dus; vergissinkje.

Bijdrager
    1984

Zelf gebruik ik nog geen Thunderbolt, maar andere wel en die ervaren ook problemen ermee

Conflict with Thunderbolt/Mini DisplayPort and Sony Bravia Sync geen oplossing

Thunderbolt port to mini DisplayPort

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.