3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    audiola

extern beeldscherm werkt niet meer

Mijn macbook air werkt al jarenlang goed dichtgeklapt met een extern beeldscherm. Vandaag had ik hem afgekoppeld en (na paar uur op batterij ergens anders gewerkt) weer aangekoppeld ( power erop, thunderbolt snoer er weer aan enz.). Doet het externe beeldscherm het niet meer; herkent het HDMI signaal niet en gaat in slaapstand. Op fora las ik dat ik dan wat moet rommelen met kabels in/uit…sluimerstand enz. Heb ik allemaal geprobeerd: enige verandering was tot 2x toe wel beeld op externe beeldscherm maar als ik macbook dichtklapte ging de monitor weer uit.
    ( de bluetooth van toetsenbord en muis staan aan en worden door macbook herkent.)
    Als ik nu probeer in ieder geval weer een keer beeld op de externe monitor te krijgen lukt het me niet…de ‘toeval’ in de combinatie van snoertjes eruit , sluimerstand enz. krijg ik niet meer terug.
    De macbook reageert wel op het beeldscherm. Als het beeldscherm in slaapstand gaat gaat de macbook ook even op blauw bv.
    Weten jullie een oplossing hoe ik mijn fijne werkwijze met dichtgeklapte macbook en extern beeldscherm weer terug kan krijgen?

1 uur later: Ik heb het opgelost!
    (Stekker extern beeldscherm er een tijdje uit en dan erin;) laptop open ; aanzetten; op sluimerstand zetten; tunderbolt eruit/erin; van sluimerstand af; met laptopklep open laptop weer afsluiten; daarna weer aanzetten en dan kan laptopklep dicht en blijft het externe beeldscherm het doen…….
    rarara waarom dit zo ingewikkeld moest maar het werkt! Iemand nog een simpelere oplossing?

Bijdrager
    aukem

Ermm graag gedaan! Geen probleem;):P

Bijdrager
    audiola

Leek leuk die oplossing maar alweer doet het externe beeldscherm het niet en de eerdere oplossing werkt gvd niet. Iemand??? Oplossing???

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.