8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    macaddict101

extern beeldscherm vreemdste resolutie opleggen

hallo,

Ik heb (zoals jullie onderaan kunnen lezen) een MacBook Pro vorige generatie (early 2008). Specifieker de 2,5ghz met de nVidia GeForce 8600M GT (512mb vram). Onlangs wou ik mijn MacBook Pro aansluiten op onze lcd-tv die beneden in de woonkamer hangt. Maar dit lukte niet. Ik heb werkelijk alle mogelijke resolutie geprobeerd, alle instellingen, maar geen enkele werkte. Uit pure razernij heb ik dan maar mijn oude asus laptop aangesloten op de lcd-tv en deze koppelde wel.
    Ik las op de instellingen dat de resolutie van de lcd-tv een zeer eigenaarde is, met name 2048 pixels op 1536 pixels. En nu vroeg ik mij af of er geen applicatie bestaat die mijn grafische kaart kan opleggen om die resolutie (2048 x 1536) te gebruiken.

hartelijk dank voor je tijd en je reactie

Macaddict101

Bijdrager
    Hengheng
    Bijdrager
    macaddict101

Is er geen gratis alternatief?

Macaddict101

Bijdrager
    Brainalyser

Een LCD tv met zo’n resolutie heb ik nog nooit gezien, weet je cker dat dat de resolutie is van je tv?? Is het geen oude CRT monitor want het is ook een 4:3 verhouding, erg vreemde resolutie… Maar hoe kan het dat je asus het wel doet en je mac het niet, dat vind ik wel vreemd. Heb je hem wel goed aangesloten??

Of is het een beamer?? Dan moet je misschien iets met de beamer instellingen doen, op de goede frequentie zetten 50 of 60 Hz…

Bijdrager
    macaddict101

Neen, het is een lcd-tv van JVC nu zo ongeveer een 2 jaar oud. Ik sluit hem aan via de DVI naar VGA adapter die ik bij mijn MacBook gekregen heb en daarop sluit ik dan een VGA-kabel aan die naar de tv gaat.
    Geen idee waarom mijn asus het wel doet … ik zal het morgen uitzoeken waar de grote verschillen zitten. Het is al wat laat …
    Er zit ook HDMI op mijn tv, is het de moeite waard om een verloopje te kopen en dat te testen of heeft dat sowieso geen nut?

De resolutie die ik in een vorige reactie gaf (2048×1536) is het gene wat ik zie staan op mijn asus laptop als ik rechtermuisknop doe op het bureaublad en dan door klik naar scherminstellingen … misschien is daar wel iets mis mee.

Ik heb net DisplayConfigX gedownload, morgen eens zien of dat werkt…

Hartelijk dank voor uw tijd en reactie

Macaddict101

Bijdrager
    Pieterr
    ”macaddict101″

De resolutie die ik in een vorige reactie gaf (2048×1536) is het gene wat ik zie staan op mijn asus laptop als ik rechtermuisknop doe op het bureaublad en dan door klik naar scherminstellingen …

Misschien is dit de resolutie van het virtuele scherm wat je hebt ingesteld op de Asus.

”macaddict101″

Neen, het is een lcd-tv van JVC nu zo ongeveer een 2 jaar oud.

Wat is het typenummer van die JVC LCD TV?

Ik acht de kans klein dat de native resolutie van jouw LCD TV gelijk is aan 2048×1536.
    Standaard resoluties voor LCD TVs zijn 1366×768 en 1920×1024 (“Full HD”).

”macaddict101″

Er zit ook HDMI op mijn tv, is het de moeite waard om een verloopje te kopen en dat te testen of heeft dat sowieso geen nut?

Dit is zeker aan te bevelen. Via een DVI-HDMI kabel krijg je het beste beeld.

Bijdrager
    wonto

Heb zelf op de slaapkamer ook een LCD van JVC type ben ik ff kwijt maar sluit hem regelmatig aan met een DVi naar HDMI kabel op m’n MacBook Pro (zelfde als die van jouw).

Ik kan alle mogelijk resoluties gebruiken die ik wil hij pikt alles. Ik gebruik een kabel van het merk HQ is niet de beste kabel maar wel de goedkoopste en het werkt super.

Let wel!! Ik weet dat je bij JVC LCD’s de tv om zeep kunt helpen als je eerst je computer aansluit en aanzet en pas daarna de tv aanzet. Ik heb het wel eens gehad en dan schiet ie in een soort van installatiestand waar je hem moeilijk uit krijgt.

Als je precies de resolutie en type van de tv wilt weten hoor ik het wel maar dan moet ik het voor je gaan proberen.

Suc6

Bijdrager
    Hengheng

@macaddict101

SwitchResX is de eerste 10 dagen gratis.
    Zie mijn vorige link.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.