9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Sanforum72

Extern beeldscherm voor Macbook Pro mid 2012

Mijn iMac heeft het begeven helaas en een nieuwe kopen zit er nog even niet in. Ik heb wel een Macbook Pro waar ik een extern beeldscherm aan zou willen sluiten. Welk 27 inch beeldscherm zou ik dan het beste kunnen nemen? Ik denk dat een 4K beeldscherm geen zin heeft op een al op leeftijd zijnde laptop?

Ervaringen zijn welkom!

Bijdrager
    MrMo

Koop gewoon een 4K LCD-IPS scherm van LG want dit scherm kan ook HD-resoluties aan. Als je dan later een Mac aanschaft die 4K aankan, kan je het scherm meteen gebruiken.

Bijdrager
    MrBelloNLD

4k niet nodig, maar let wel op de resolutie
    de meeste (goedkopere) 25-27″ display’s kun je tot max 1080 gebruiken middels hdmi, en dat is voor de meeste mensen een veel te grove resolultie

dus resolutie op een 27″ lijkt me 2560 by 1440 pixels. gewenst

het makkelijkste via displayport aan te sluiten
    want indien DVI dan weer een te dure Apple convertor cable vanaf minidisplay -> dual DVI nodig…

en denk evt ook nog aan een occasion Apple Thunderbolt display 27″

Bijdrager
    TheBigZ
    MrBelloNLD op 13 oktober 2017

dus resolutie op een 27″ lijkt me 2560 by 1440 pixels. gewenst

+1

Voor €300 heb je een goed IPS scherm:
    https://tweakers.net/pricewatch/734285/iiyama-prolite-x2788qs-b1-zwart.html

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Bijdrager
    MrBelloNLD

of kun je je imac nog in display target mode krijgen?

Bijdrager
    Sanforum72

Bedankt voor de antwoorden!

Helaas heeft de videokaart van mijn iMac het begeven. De iMac is 6 jaar oud, heeft altijd als een zonnetje gedraaid, maar is deze week kapot gegaan. De kosten voor de nieuwe videokaart zijn ca. €750,-. Ik zit heel erg te twijfelen tussen een aantal opties.

1. Laat ik mijn iMac maken? Hij was nog snel zat qua werk (3.4 Ghz i7) en ik werk ook met grote bestanden. Vorig jaar een SSD laten plaatsen. Vraag is alleen hoe lang houdt hij het daarna nog vol?

2. Nu een iMac kopen, maar dan eentje met ‘mindere’ specificaties dan ik zou willen.

2. Op mijn laptop een poosje werken met extern beeldscherm, zodat ik kan sparen voor de iMac die ik graag zou willen.

Ben wel benieuwd naar jullie keuze…

Bijdrager
    Niels

Dell 2515h voor en dan doorsparen voor iMac zoals je die wilt.

Bijdrager
    Theo Retisch

Je kunt je iMac nog wel gebruiken , dan moet je hem in de veilige modus opstarten .
    Shift toets ingedrukt bij het opstarten tot apple logo verschijnt .
    Voor dat geld wat die reparatie kost heb je ook een Mac mini .
    Het is maar een gedachte .

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.