2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    vmacaay

Extern Beeldscherm resolutie probleem

goedendag,

Ik heb een klein probleempje. Ik ben onlangs geswitched naar MacOSX en dat bevalt me prima. Ik ben echter wel een storend probleem tegengekomen en ik weet niet of het aan mijn beeldscherm ligt, aan mij, of aan mijn MacBook Pro.

Ik heb vanochtend een extern beeldscherm op mijn Macbook Pro aangesloten maar ik krijg de native resolutie van 1440 x 900 niet aan de praat. Het gaat om acer AL1916W scherm en de laatste Macbook Pro 15″ C2D 2,2 GHz.

OSX geeft aan dat het beeld op 1440 x 900 staat ingesteld maar als ik ernaar kijk zie ik iets anders. Daarnaast als ik het beeldscherm op mirror mode heb dan valt de taakbalk buiten het beeld. Nu is dit scherm geen top-scherm maar op mijn Windows machine krijg ik wel een native resolutie en is alles wel normaal leesbaar.

Nog een klein detail als ik het menu van het scherm en dan de optie info bekijk staat deze resolutie er: 1152 x 864. En daarnaast is het een VGA scherm dat via de VGA to DVI adapter is aangesloten. (ik weet niet of dat laatste uitmaakt.)

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor, want het is temelijk irritant dat alles op dat scherm zo lelelijk is :x

Bijdrager
    vmacaay

Vandaag was er een update voor de santa Rosa MacBook’s en deze heb ik geprobeerd. Nu had dit geen effect op mijn scherm probleem. Maar na enkele keren heen en weer schakelen tussen de verscheidende resoluties geeft mijn externe beeldscherm eindelijk weer beeld in 1440 x 900.
    :lol:

Hopelijk blijft het werken ook bij de volgende reboot. Ik vraag me wel af waar het door kwam. Vreemd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.