7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Extern beeldscherm lijnt niet goed uit

Ik heb laatst een extern beeldscherm aangeschaft voor mijn MacBook pro 15″. Mooi ding alleen bij het aansluiten merkte ik al meteen dat het beeld niet goed was. Mijn dock was beneden half in beeld. Met het menu van het beeldscherm kan ik de ‘picture’ instellingen aanpassen maar de setting om het beeld om hoog te schuiven staat nu al helemaal op 100 en krijg hem dus niet meer omhoog. Hierdoor valt nog steeds een onderste rij pixels weg, waaronder de blauwe lampjes waarmee je ziet welke programma’s draaien. Erg frustrerend.

Het beeldscherm is full HD en aangesloten via DVI. Mijn laptop scherm zelf is dichtgeklapt.

Bijdrager
    ququlequ
    Bijdrager
    remco85

heb je in het menu van je beeldscherm zelf ook al uit gelijnd
    ergens zit een instelling waar je het beeldscherm kan uitlijnen
    dus niet op je computer maar echt de menu knop van je beeldscherm gebruiken

Bijdrager
    ququlequ

Ja die instellingen heb ik veranderd maar die setting kan ik maar tot een waarde van 100. En dat is niet genoeg :/

Bijdrager
    The Jesus

Nou zijn dit niet de beste beeldschermen, maar als je beeldschermen in systeemvoorkeuren kiest kiest je mac dan niet de beste instelling?
    de 1920×1080 is niet de verhouding van je Macbook scherm

Bijdrager
    ququlequ

Het zou geen probleem moeten zijn, op m’n studie sluit ik m’n MacBook ook altijd aan op een extern beeldscherm en daar werkt het wel. Het is idd niet het beste scherm maar onder de 200e krijg je nu eenmaal niet het beste scherm. Maar is dit zon prut merk dan?

Bijdrager
    Joffry

Heb je in systeem voorkeuren dit gelezen ?:De resolutie van het beeldscherm aanpassen

Open het paneel ‘Beeldschermen’ in Systeemvoorkeuren

Kies Apple-menu > ‘Systeemvoorkeuren’ en klik vervolgens op ‘Beeldschermen’.
    Klik op ‘Beeldscherm’, klik op ‘Geschaald’ en selecteer een resolutie.
    Sommige programma’s passen niet in alle resoluties volledig op het beeldscherm. Het gebruik van een aangepaste resolutie kan de prestaties beĆÆnvloeden.

HIER GAAT HET NATUURLIJK OM:

U kunt een tweede beeldscherm aansluiten en de resolutie daarvan aanpassen. Zodra het scherm is aangesloten, klikt u op ‘Geschaald’ en selecteert u een resolutie. Als u de Option-toets houdt ingedrukt wanneer u op ‘Geschaald’ klikt, ziet u extra resoluties voor het tweede beeldscherm.

VERWANTE ONDERWERPEN
    Het beeldscherm kalibreren
    Kleurprofielen kiezen voor een beeldscherm
    De helderheid van het beeldscherm aanpassen

er kan ook nog iets anders aan de hand zijn !!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.