8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    julesvi

Extern beeldscherm icoon in taakbalk, maar niets aangesloten

Hallo,

Sinds ik op kamers zit heb ik op mijn kamer soms dat in mijn taakbalk het icoon staat van een aangesloten extern beeldscherm. Echter heb ik niets aangesloten. Het icoon verschijnt zo af en toe een minuutje en verdwijnt dan weer. Als ik via het onder hangende menu de beeldscherm voorkeuren open is er niets dat erop wijst dat er een extern beeldscherm is aangesloten..
    Ook heb ik dit thuis bij mijn ouders nooit.
    Waar zou dit aan kunnen liggen?
    Ik zat zelf te denken dat ie misschien automatisch verbindt met een iTv ofzoiets in de buurt, maar dit lijkt me ook erg gek dat ie dat vanzelf doet.

Alvast bedankt voor de hulp

Bijdrager
    Ricardo0711

In het Preferences pane / Voorkeursinstellingen > Displays (Beeldschermen) kan je aan- uit vinken ‘show mirroring options in the menu bar when available’. Vink deze optie uit om het icoon in de menubalk te voorkomen.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat icoon is niet uitsluitend voor externe beeldschermen, maar geeft je alle mogelijke keuzes die met weergaveapparaten te maken hebben. Zo dus ook in dit geval een Air(Dis)Play-scherm. (Apple TV)

Bijdrager
    julesvi

Dat icoontje wil ik juist wel graag in de balk hebben als ik iets aansluit.

Echter het probleem is:
    Ik heb niks aangesloten (ook niet via air display)…. Kan het zijn dat iemand anders mijn scherm activiteit kan zien in de buurt?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, anderen kunnen niet op je scherm kijken.

Alleen in je netwerk is er een bestemming waar je eventueel beeld naartoe kan sturen. Kun je dat niet zien als het icoontje verschijnt, wanneer je erop klikt wat staat er dan in het menu?

Heb je het al eens nagevraagd bij de beheerder van het Wi-Fi-netwerk?

Bijdrager
    julesvi

In het menu onder het icoon staat alleen ‘ open beeldscherm voorkeuren”
    Daar staat niets van een extern beeldscherm

Ik heb mijn eigen wifi netwerk dus daar zit verder niemand op als het goed is (overigens met wifi uit kan het icoon hier ook verschijnen. )

Bijdrager
    SunKeeper

Maar eerst gaf je aan dat wel op het ene Wi-Fi-netwerk voorkwam en niet op het andere.

Nu ineens ook zonder netwerk, dan lijkt het mij meer een bug in OS X, i.p.v. iets wat via het netwerk de boel beïnvloedt.

Bijdrager
    julesvi

Het is wel als ik op mijn studentenkamer ben, maar niet als ik thuis ben.
    Het maakt niet uit welk netwerk ik pak / niet pak.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.