15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    FujiFilm

Extern beeldscherm aansluiten op MacBook ?

Hallo,

Ik heb een TFT van samsung gekocht SyncMaster 940BW.

Maar de kabels van beeldscherm naar macbook, kloppen niet…
    Welk tussen stuk moet ik nu kopen. DVI naar VGA of weet ik veel:-)

Bedankt !

Bijdrager
    CalmCruiser

heeft die monitoe geen DVI connector dan? Gewoon DVI – DVI zou ik zeggen

Bijdrager
    Nihilist

Heb je er geen kabel van Macbook naar monitor bijgekregen (bij de aanschaf van je MB dan)? Volgens mij zit die er standaard bij….althans, vroeger bij de iBooks

Bijdrager
    FujiFilm

Nee zit er niet bij, maar ik denk maar ben er echt niet zeker van dat de macbook een Mini-DVI-poort heeft voor beeldschermen…
    Maar waarschijnlijk is dat alleen bij apple stores te verkijgen….

Bijdrager
    Esquare

Als ik me niet vergis, is de MacBook voorzien van een mini-DVI. Je moet dus een kabel van DVI naar mini-DVI hebben, of een gewone DVI-kabel en een mini-DVI naar DVI adapter.

Bijdrager
    noxius
    ”Esquare”

Als ik me niet vergis, is de MacBook voorzien van een mini-DVI. Je moet dus een kabel van DVI naar mini-DVI hebben, of een gewone DVI-kabel en een mini-DVI naar DVI adapter.

Klopt!:)

Bijdrager
    greatpetie83

daarin heb je gelijk. Een adapter van mini dvi naar vga of mini dvi naar dvi kost ca. € 19 bij een apple centre.

Bij de ibooks ed zat ie nog, maar ik zie dat ze die nu niet meer meeleveren. Een beetje flauw eigenlijk, maar ja wat doe je eraan.

Bijdrager
    Esquare
    ”greatpetie83″

Bij de ibooks ed zat ie nog, maar ik zie dat ze die nu niet meer meeleveren. Een beetje flauw eigenlijk, maar ja wat doe je eraan.

Ik vind het eigenlijk wel logisch om die kabeltjes er niet steeds bij te doen. Ik heb een la vol met van die rommel – merendeels ongebruikt. En dan heb ik nog een zooi weggegooid ook.

Bijdrager
    FujiFilm

Voor mij zou het dan weer wel handig zijn geweest:-)

Bedankt allemaal

Bijdrager
    greatpetie83

aangezien laptops vaak worden gebruikt bij presentaties is zo’n gratis adapter wel handig en daarvoor gebruik ik ‘m ook en dan heb je nog mensen die ook een extra monitor gebruiken die nog vga heeft. Dus er zat wel wat logica achter. :?

Bijdrager
    1984

Gewoon los erbij bestellen

Apple Mini-DVI-naar-VGA-adapter
    De mini-DVI-naar-VGA-adapter is ontworpen om op de iMac (Intel Core Duo), MacBook of 12-inch PowerBook G4 een extern VGA-beeldscherm of een projector aan te sluiten.
    Prijs: Eur 19,00

Bijdrager
    Esquare
    ”1984″

Gewoon los erbij bestellen
    Apple Mini-DVI-naar-VGA-adapter

Die moet FujiFilm dus niet hebben. Dat beeldscherm heeft gewoon een DVI-ingang, dus moet er een mini-DVI naar DVI tussenstuk komen. Waarmee maar weer eens is aangetoond hoe weinig zinvol het is om dit soort dingen er standaard bij te doen. Als de een erbij zit, heb je de ander nodig. Of als er twee bij zitten, komt de ene in een laatje terecht. :) [/i]

Bijdrager
    Fiddich

Gebruik je scherm ook nog op een andere pc/mac?
    Dan raad ik je wel de Mini-DVI naar VGA adapter aan hoor, tenminste als je scherm
    een DVI en een VGA ingang heeft.
    Ik doe het zelf ook op deze manier, zo hoef ik niet te switchen.

Enige voordeel van DVI over VGA is dat je scherm automatisch wordt afgesteld.

(en theoretisch een hogere bandbreedte, maar dat merk je maar vanaf xx inch;-) en dan heb je dual link nodig)

Bijdrager
    Esquare
    ”Fiddich”

Enige voordeel van DVI over VGA is dat je scherm automatisch wordt afgesteld.

Er is ook kwaliteitsverlies bij de omzetting van digitaal naar analoog, al is dat niet meer zo groot als vroeger: http://ecoustics-cnet.com.com/4520-3174_7-5136369.html?part=ecoustics-cnet%5B/url%5D

Bij mijn NEC-beeldscherm zie ik toch nog wel een duidelijk verschil tussen de beide connecties: via DVI is het beeld duidelijk scherper.

Bijdrager
    Fiddich

Inderdaad, heb ook het gevoel dat dit net iets minder in kwaliteit is.
    Toch valt dit goed mee, en tot aan 20 inch bijna niet merkbaar.
    Ik heb die keuze vooral gemaakt met gebruiksgemak op het oog.

(als ik thuis ben: macbook toe, mini-dvd die steeds is vastgekoppeld aansluiten, externe muis en toetsenbord…)
    Zo hoef ik geen KVM-switch.
    (ik vind niet echt een Linux-pc / Macbook geschikt exemplaar dat niet te duur is;-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.