13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Link

extern beeldscherm

ik ben op zoek naar een goede oplossing voor een extern beeldscherm aan de macbook, tbv thuiswerk en kan wel wat tips gebruiken.

ik werk thuis naast met de mac software zakelijk met citrix / remote desktop en dan in ms office / dynamics e.d.
    ik wil beide schermen uiteraard gelijktijdig gebruiken en ben naast het scherm op zoek naar keyboard, muis of touchpad?? en bekabeling scherm.
    oja, het scherm moet niet te groot zijn, geen 27inch, ongeveer de verhouding van macbook 13 inch scherm, maar dan richting 24 inch. en niet te duur :).

wat adviseren jullie.

Bijdrager
    1984

Die vraag is meer gesteld, kijk eens in dit topic : Alternatieve beeldschermen voor je Mac: een overzicht

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    computer space

Ik weet niet hoe IIyama met IPS is? Na hun hoogtijdagen met top CRT-s zijn ze het LCD tijdperk toch vooral als kiloknaller ingestapt.

ik zou denk ik deze pakken:
    http://tweakers.net/product/314690/dell-ultrasharp-u2412m/
    Dell is al jaren zeer professioneel met IPS/VA schermen, juiste fabriekskalibratie en ook met goede garantie.

Bijdrager
    1984

De U2412M dat is een prima IPS scherm , voor een mooie prijs en als voordeel 16:10

Bijdrager
    iep

Als je een Mac met usb3 hebt is het handiger om een Dell scherm met usb3 te nemen, dan ben je in ieder geval niet beperkt door de usb2 snelheid van het scherm. Maar ja, wat heet “niet te duur”? Een 24″ scherm van Dell voor een euro of 400 is “niet te duur”;)

Bijdrager
    1984

€ 239,89 voor de U2412m en €20 euro voor een 4x USB 3.0 hub
    Maar @iep vermeld het scherm wat je bedoeld er even bij.

Zoiets bijvoorbeeld:

De PB238Q wordt geleverd met rijke connectiviteit waaronder HDMI, DisplayPort, DVI, D-sub en hoofdtelefoonaansluiting. Hij is ook uitgerust met vier USB 3.0-poorten, zodat gebruikers de PB238Q gemakkelijk kunnen aansluiten op allerlei randapparatuur, zoals USB-drives, toetsenbord, muis, digitale camera, enz.
    Prijs ongeveer hetzelfde als Dell

Bijdrager
    Link

hoe sluit ik zo’n scherm dan aan op de macbook? jullie hebben het ook over usb 3.0 in het scherm, moet ik dan en een usb naar het scherm en een videokabel naar het scherm?

Bijdrager
    1984

Een Mini DisplayPort kabel naar DP of DVI poort van de monitor, en USB 3 (indien aanwezig op je Macbook) anders USB 2 van Macbook naar de USB ingang op de monitor.

3=DisplayPort.
    8= USB 3.0-upstreamaansluiting
    10= USB 3.0-downstreamaansluitingen. Deze aansluitingen zijn bedoeld voor verbinding met USB-apparaten zoals USB-toetsenbord/muis, USB- flashstation enzovoort.

Bijdrager
    iep
    1984 op 27 april 2014

€ 239,89 voor de U2412m en €20 euro voor een 4x USB 3.0 hub
    Maar @iep vermeld het scherm wat je bedoeld er even bij.

Eigenlijk alle Dell schermodellen die eindigen op 13 of 14. Als je een 24″ zoekt dan komt de Dell U2413 of U2414H (deze laatste is goedkoper) in aanmerking wat usb3 betreft (heeft 4x usb3 in het scherm zitten) en dat is ook nog eens een powered usb hub die veel stroom kan leveren; dit vindt je vrijwel niet bij losse usb3 hubs. Dit scherm heeft tevens DisplayPort 1.2 (de 2414H zelfs 1.2a) en een additionele DisplayPort uitgang zodat je kunt daisychainen. Op die manier kan een een MacBook Air mid 2013 zelfs 2 externe schermen worden gehangen (let op: alleen Macs met Thunderbolt 2 hebben hier ondersteuning voor!). Beeldkwaliteit van het panel in deze schermen is ook erg goed.

Bijdrager
    1984
    iep op 27 april 2014

Eigenlijk alle Dell schermodellen die eindigen op 13 of 14. Als je een 24″ zoekt dan komt de Dell U2413 of U2414H (deze laatste is goedkoper) in aanmerking wat usb3 betreft

Goh, dat is een handig ezelsbruggetje

Verder allemaal leuk en aardig maar zover ik begreep zocht de TS een 16:10 scherm.?

Bijdrager
    iep

Geen idee of jij dat begrepen hebt (why ask me?). Hoe dan ook, de U2413 heeft een aspect ratio van 16:10 zoals gevraagd door de TS. De U2414H heeft dit inderdaad niet, dat is 16:9. Voor de TS is deze minder interessant dan de U2413.

Bijdrager
    1984
    iep op 30 april 2014

Hoe dan ook, de U2413 heeft een aspect ratio van 16:10 zoals gevraagd door de TS.
    .

Ik had dat wel begrepen :

ongeveer de verhouding van macbook 13 inch scherm, maar dan richting 24 inch. en niet te duur :).

Vandaar dat ik de U2412M voorstelde, deze is ongeveer de helft goedkoper dan de U2413

.https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SoRDSB0ifWU#t=261s

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.