6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    sally

Extensis Portfolio 8.5 archief openen/ software alternatief

Dozen vol genummerde CD’s met data; vooral beeldbewerking e.d. heb ik.
    Gearchiveerd met Extensis Portfolio 8.5. Een programma dat niet werkt in de laatste 2 versies van OSX en geen update krijgt van Extensis.
    Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik niet van voren af aan hoef te beginnen met alles opnieuw archiveren.
    Maar de kans dat er een programma bestaat dat dit soort bestanden (plaatje) kan openen/importeren is natuurlijk klein.
    Toch, heeft er iemand een goed idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  sally.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  sally.

Moderator
    Night

Tsja, 8.5 is natuurlijk een versie die al erg oud is inmiddels.
    Portfolio 2016 is de laatste versie, en wordt gewoon ondersteund in EC.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    sally

Portfolio 2016 is een heel ander programma.
    (EC?)

Bijdrager
    sally

Dit vond ik ergens. Ik zou best willen proberen of dit ook werkt met de kapitein.

The crash report that is generated when Extensis Portfolio 8.5.8 generates when launching under Yosemite indicates that there is a missing Dynamic Linked Library that is part of the AppleShareClientCore.framework, which is no longer part of the Mac OS as of 10.10.

I was able to allow Portfolio to launch under Yosemite by copying this framework from a Mavericks computer to a Yosemite computer. Compress the framework from /System/Library/Frameworks/ on a Mavericks machine, copy it to the Yosemite machine Desktop, unzip it, drag it to /System/Library/Frameworks/ and authenticate.

Since this is just making a DLL available that wasn’t previously, I don’t think it will cause any issues with other operations. I can’t vouch that this will survive updates, or not have issues within Portfolio, but several users have been working with this solution without problems for a month or so.

Much simpler and easier than running a VM with an older OS.

Moderator
    Night

Het proberen waard, toch? Hopelijk wil de SIP (= System Integrity Protection; een soort van beveiliging tegen aanpassingen naan het systeem zelf dat in Yosemite nog niet bestond) van EC (= El Capitan) hierin meewerken (cross your fingers). Nu nog iemand zoeken met Mavericks;-)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    sally

Ik weet wel een Maverick, maar die is voorlopig niet in de buurt van haar eerste generatie MacBook Air..
    Als iemand nog iemand weet die mij een zipje van bovengenoemd bestand zou durven op sturen..
    Bijvoorbaat dank,

(excuus voor de EC black-out)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.