7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Webarcher

Extensions weg MacOS 10.11

Hier MacOS 10.11 geïnstalleerd bovenop MacOS 10.10. Nu merk ik dat er geen enkele Extension meer geïnstalleerd is.Alles is weg of onzichtbaar. Systeemvoorkeuren/Extensions is helemaal leeg. Terwijl binnen 10.10 alles er was. Waar kan ik deze vinden?

Bijdrager
    defores

Ze hebben het een en ander aangescherpt voor security hierdoor hebben ze ook aanpassingen gemaakt in de directory structuur.
    Ik weet dat er een developer video is die dit bespreekt anders weet (misschien dat je nog iets op de support pagina erover kan vinden).

Bijdrager
    Webarcher

Maar had niets extra’s geïnstalleerd. Alleen de standaard Apple Extensies/widgets. Maar die zijn er nu ook niet meer. Dat klopt toch niet.

Bijdrager
    GerardFidom

Hier hetzelfde probleem als Jeroen65. Van m’n hele lijst extensies allen nog Berichten en Notities over. Dus kan niet meer rechtstreeks documenten of foto’s versturen vanuit Pages, Foto of wat dan ook. Echt super-irritant..!:(
    Heb niks aan het systeem en (overige) software veranderd; alleen El Capitan geïnstalleerd. Wie weet een oplossing?:?:

Bijdrager
    Webarcher

Heb inmiddels de ‘oplossing’ gevonden. Had een nieuwe gebruiker aangemaakt en daar zaten gewoon alle extensions in. Daarna terug naar mijn hoofdaccount en daar zaten ineens ook weer alle extensions. Misschien een bevoegdheden iets geweest.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Jeroen je bent een “krak” (genie) dat je dat zelf gevonden hebt. Ik zou er nooit aan denken. Ik vind dat Apple er echter soms een zootje van maakt.

Bijdrager
    GerardFidom

Het probleem is sinds de release vandaag (22 okt 2015) van OSX El Capitan 10.11.1 opgelost!
    Ik heb nu weer keurig alle extensions in de lijst staan die je vervolgens aan of uit kunt vinken:-D

Waarschijnlijk dus gewoon een bug in de oorspronkelijke release van 10.11 – snel upgraden naar 10.11.1

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.