9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Extensie laten bepalen met welk programma het document gelezen wordt

Als tekstverwerker gebruik ik Pages en NeoOffice. Vaak krijg ik bestanden toegestuurd met als extensie .doc of docx. Zo’n bestand wordt geopend met Pages, waardoor de layout voor Pages wordt aangepast. Ik kan het bestand ook openen met NeoOffice, maar dan moet ik dat iedere keer in het pop menu dat verschijnt als ik met de rechter muisknop op het bestand klik. Mijn vraag is of er een manier bestaat waarin alle bestanden met de extensie doc of docx automatisch geopend worden met NeoOffice.

Bijdrager
    garuda26

rechts klikken op het gewenste bestand, optie “Toon info” kiezen en helemaal onderaan vind je “Open met:” terug
    als laatste kiest je het gewenste programma en klik je op de knop “Wijzig alles”

Bijdrager
    Vindplaats

Als ik in Finder op genoemde manier een document open dan werkt het prima. Echter bij het ontvangen van bijlagen lukt het niet; ik mis dan in het pop up menu Info. Het gaat natuurlijk wel als ik klik op Open met, maar dan moet ik een volgende keer weer hetzelfde doen.

Bijdrager
    garuda26

per verschillende extensie moet je natuurlijk hetzelfde doen (1x)
    je kunt ook eens de snelkoppeling cmd-i proberen terwijl je gewenste bestand geselecteerd is…
    hopelijk helpt dit…

Bijdrager
    Koning Frank

Wel op wijzig alles klikken hè

Bijdrager
    Vindplaats

Het menuutje dat verschijnt bij een bijlage is een ander dan bij een bestand in Finder. Dus geen Info en geen Wijzig alles. Zie bijlage.

Bijdrager
    essiw

… Je oplossing staat in je plaatje “bewaar bijlage…” -.-”

Voor de zekerheid: Dan kan in finder info tonen en op alles wijzigen drukken waardoor je et voortaan direct uit mail kan openen.

Bijdrager
    Koning Frank

Bewaar die bijlage eens, doe dan rechtermuisknop -> info en alles wat hierboven staat beschreven. Als het goed is opent dan ook vanuit mail dat bestandstype altijd met dat ene programma.

Bijdrager
    Vindplaats

Ja, dat is juist. Als ik nu op de bijlage klik dan wordt het bestand geopend met hetgeen ik bij Info heb ingevuld.
    Bedankt voor de suggesties en de uiteindelijke oplossingen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.