5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    weemhoff

extended desktop

Is er een manier om een extended desktop te creeren met twee flatpanel I-macs via fire wire o.i.d.
    Wat ik graag wil is op een i-mac werken met FCP en de tweede i-mac gebruiken als extra beeldscherm zodat ik wat meer ruimte heb. In beide zit een geforce 2 MX videokaart

vr grtz

Gerard

Bijdrager
    koen76

Hoi,

het is mogelijk om aan een iMac een extra scherm te hangen. Normaal gezien is het gewoon een zelfde beeld als dat van de mac zelf. Maar er bestaat een hack op het net, waardoor je je scherm echt in 2 kan delen. Dus bv op mac 1 de browser en op scherm 2 je canvas en viewer.

De link naar de hack ben ik wel ff kwijt, maar google ff.

Of het ook lukt met 2 iMacs is nog een andere issue, denk ik. Ik weet niet of het via firewire kan….

Suc6
    Koen

Bijdrager
    Ruben

Koen, ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Wat weemhoff wil is een tweede scherm, dat fysiek IN EEN ANDERE MAC vastzit als tweede display gebruiken. Waar jij het over hebt (denk ik) is een hack om een los tweede scherm aan bijvoorbeeld een iBook uit de geforceerde ‘mirror mode’ te halen.

Ik zou btw zo geen oplossing weten om een scherm op een andere mac als tweede scherm te gebruiken…

Bijdrager
    weemhoff

Koen en ruben,

bedankt voor jullie reacties: allebei hebben jullie het bij het rechte eind, maar ook een i-mac zit in een “vaste mirror mode” via de VGA poort. Ik wist van die hack, die vindt je elders op de site. Het probleem ligt inderdaad bij een tweede scherm dat geintegreerd is in een tweede i-mac. Voor mijn gevoel moet er toch wel een manier zijn om dat beeldscherm, via een omweggetje, aan te sturen?

grtz gerard

Bijdrager
    davedive

Nooit geprobeert, maar kan je niet op imac1 opstarten vanop de schijf van de imac2 via firewireverbinding? wat gebeurt er dan met het scherm van imac2??

Stom idee misschien, maar ja , je weet nooit hé

davedive

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.