8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Extended AE netwerk, zelfde kanaal?

Thuis hebben sinds kort een tweede Airport Express om het bereik overal in huis op peil te houden. De nieuwe hangt nu aan de kabelmodem, de oude, zo eentje die rechtreeks in het stopcontact zit, fungeert nu al de extensie.

Via het programmatje iStumbler kwam ik er achter dat beide AE’s hetzelfde kanaal gebruiken (11). De eerste AE staat op ‘Automatic’, de 2e AE heeft die intellingsmogelijkheid niet meer.

Zitten ze elkaar dan niet in de weg, of maakt het helemaal niet uit? Of moeten ze juist op hetzelfde kanaal zitten?

Bijdrager
    fred44nl

ik heb verschillende airport-apparaten, maar die staan allemaal in een eigen kanaal.
    het lijkt me, dat dat bij jou ook zo moet zijn.

Inactief
    Anoniem

Dat dacht ik dus ook, maar in de tweede(in bridge mode) kan ik het niet meer instellen.

Bijdrager
    fred44nl

voor een oude AEx heb je het oude programma nodig.
    heb je dat nog ergens ??
    stuur me anders even een gewoon email-adres, dan kan ik je er wel aan helpen.

Inactief
    Anoniem

Die oude heb ik, maar ook daar is er geen instelling om het kanaal in te stellen. Het lijkt wel of dat is uitgezet omdat de 2e AE in ‘Extend Network’ mode staat.

Bijdrager
    Mars

Koen: juist.

Inactief
    Anoniem

Dus het is correct dat ze allebei hetzelfde kanaal gebruiken?

Bijdrager
    Mars

Ja, de tweede staat ingesteld om het netwerk te ‘extenden’ dan verdwijnt de optie om het kanaal in te stellen. je hoeft niet de oude versie van airport util te gebruiken hoor. Gewoon de nieuwste versie. Ga maar naar de AE die op extenden staat en verander die optie in create network. Dan is er wel de mogelijkheid om het kanaal in te stellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.