6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    danny356

Ext. HD (WD My Passport) start niet meer op (Any ideas?)

Hoi,

Sinds enkele dagen start één van mijn ‘WD My Passports’ niet meer op. (Als video-editor gebruik ik nogal veel van die schijven en tot nu toe zonder problemen.)

Nu start deze schijf niet meer op. Maar in het schijfhulpprogramma ziet mijn iMac hem nog wel. Ik heb ‘Controleer schijf’ en ‘Herstel schijf’ al uitgevoerd. Op dit moment blijft het ‘Herstel schijf-verhaal’ min of meer steken op dit proces. (Zie dit namelijk al twee uur staan… ik weet alleen niet of de iMac of ikzelf iets moet doen met die Opstart…partities.)

Op de schijf staat hoop media van mijn Final Cut Pro werk en dus ook de lopende projecten.

Ik heb ook DiskWarrior al gekocht, maar die kan niks doen… (zonde van het geld:(

Heeft iemand een tip?

Image: Status Schijfhulpprogramma:

Image: DiskWarrior4.4
    /uploads/community/8f93bedd13410e845afc2582b9a094b3e0176f20_78952.png

Bijdrager
    SunKeeper

Helaas, bij mijn weten zijn deze schijven op een bepaalde manier ingedeeld waardoor ze zonder behuizing niet normaal te gebruiken zijn. (i.i.g. niet met behoud van gegevens)
    Dus ook al ligt het probleem aan de behuizing, met de interne schijf kun je ook niets.

Dus check goed je garantie op dit exemplaar, data zul je uit je backup moeten vissen. (die je vast wel hebt als het zulke belangrijke projecten zijn)

Edit: zoals ook op de WD-site te zien: http://www.wdc.com/nl/products/external/portable/

Sleutelbeheerder
    Night

Niet teveel mee klooien en en het proberen met DataRescue3. Die “doet” verder niets met de disk, maar haalt alles leesbare data eraf, zodat je die op een andere disk kunt zetten.

Bijdrager
    danny356

Wat bedoel je precies met ‘zonder behuizing’? De behuizing is namelijk gewoon in tact. Alleen wordt de schijf niet meer herkent door mijn iMac. Althans, hij wordt wel gezien, maar ik kan hem niet aanspreken.

Helaas is het backuppen van video-materiaal en projecten bijna onbegonnen werk.

Dit is overigens wat DiskWarrior zegt:

Bijdrager
    hans dorsman

Probeer het eens met een andere kabel en heb je nog een andere mac (of iets anders) waar je hem op aan kunt sluiten?

Bijdrager
    RWK

Gebruik je de HDD ook voor andere systemen zoals Windows? Zo ja, sluit hem daar dan weer eens op aan en kijk of hij herkent wordt. Indien dit niet het geval is, dan kijk je of hij in schijfbeheer herkent wordt. Als hij daarin wel staat, moet je de schijf een station toewijzen. Als dit gelukt is, mag ik voor je hopen dat je alle data uit kunt halen.

Indien je het alleen op een iMac gebruikt, dan zou ik het wellicht ook proberen.

Ik heb anders ook een andere programma voor je, dit heet wondershare data recovery. Is niet gratis..maar…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.