6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    rzwart2

ext HD volledig rechten toekennen lukt niet

Ik heb een externe HD (mac journaled geformatteerd) die eerst op een andere mac is gebruikt en nu wil ik die op mijn macbook gebruiken. Echter, ik kan niets opslaan of openen etc. Heeft dus met de beveiliging te maken. Die kan ik via de finder alleen veranderen mapje voor mapje. Hoe kan ik de schijf in 1 keer de lees en schrijfbevoegdheden geven voor een andere gebruikers?

Bijdrager
    iDEOwen

Dat is dus een permissie issue. Als je de permissies wil laten staan maar wel wil omzeilen, selecteer de disk in Finder, druk CMD+I (get info), en helemaal onderaan kan je “Ignore Ownership on this volume” aanvinken (misschien eerst het slotje openen als het greyed out is).

Bijdrager
    rzwart2

Dank voor de tip Owentje, ik zou graag direct de hele schijf geschikt maken om te lezen en schrijven. Is daar ook een mogelijkheid voor?

Bijdrager
    iDEOwen

Ja hoor. Selecteer de schijf in finder en ga weer naar het info venster (CMD+I). Ga naar “Permission and Sharing” en selecteer “Read & Write” achter je gebruikersnaam. Vervolgens druk je op het tandwieltje, en kies je voor “Apply to enclosed items”.

Succes

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Owentje op 12 mei 2016

”Permission and Sharing”

„Delen en bevoegdheden”

Owentje op 12 mei 2016

”Read & Write”

„Lezen en schrijven”

Bijdrager
    rzwart2

Ha Owentje, dit ” Vervolgens druk je op het tandwieltje, en kies je voor “Apply to enclosed items” is de oplossing. Thnx!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.