7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    karlijne

EXT. HD LA CIE ONZICHTBAAR!?

HELP!!
    Mijn G5 ziet de LaCie externe harde schijf niet meer!
    Weet iemand hoe ik ‘m weer (op ’n veilige manier!) zichtbaar kan maken?
    Er staat iets teveel belangrijke back-up op, dus ben nogal in de stress…

Bedankt alvast!!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat geintje had ik vorige week met mijn MiniMax ook.

Oplossing was even DiskWarrior draaien.
    Die herstelde de ….. (ben even de term vergeten) en hopsakee; de schijf was weer zichtbaar.

Bijdrager
    karlijne

Dat heb ik gister ook geprobeerd… maart zag je jouw externe meteen toen je de cd erin deed (of pas nadat discworrior gedraaid had?) Want ik heb mijn externe ook al aan een andere computer gehangen en die zag ‘m ook niet. Ben dus bang dat het echt aan de LaCie ligt en daarom denk ik dat ik disc warrior over die externe schijf moet laten gaan. Dat gaat dus alleen wat lastig als ie ‘m ook niet ziet wanneer ik vanaf de disc warrior cd opstart…

Bijdrager
    EvilGlenn

Als het je lukt om je schijf weer aan de praat te krijgen, zou ik meteen een extra externe schijf aanschaffen (van dezelfde grootte bv.) en wekelijks een backup van je externe schijf gaan maken. Je mag nooit afhankelijk zijn van maar 1 backup in mijn opinie. Zeker niet als die backup ook aan je computer hangt als externe HD. Harde schijfen zijn kwetsbaar.
    Ikzelf heb ook een paar externe HD’s met documenten, die wekelijks gebackupped worden (soms vaker). Belangrijke documenten, klantenbestanden, foto’s en videomateriaal wordt ook nog op DVD’s gebrand. Dus ik heb alles op minimaal 2 plaatsen. Als een externe schijf vol is, koop ik een nieuwe, dus het blijft ook altijd op minimaal 2 plaatsen bestaan. Zeker met de huidige prijzen voor externe HD’s kun je en mag je het risico niet lopen. Ik weet dat je dit soort preken niet fijn zult vinden op het moment dat je alles kwijt bent, maar ik hoop voor je dat je die schijf weer aan de praat krijgt.

Op de site van Lacie:

-Probeer eens een andere kabel
    -Herstel de permissies: Open Disk Utilities en klik op de ‘First Aid Tab’. Selecteer uw bootvolume in de linker kant van het venster en klik op ‘repair Permissions’. (Het is niet nodig eerst een ‘verify’ uit te voeren. Dit duurt even lang als de ‘repair’ en er zal altijd wel iets te herstellen zijn)/
    -Zet alle drives uit en verbreek alle connecties. Trek de stroomkabel van de computer uit (of, indien het om een laptop gaat, verwijder de batterij). Wacht 15 minuten. Sluit alles weer aan en start op. Dit kan de bus resetten.

En verder:
    -Controleer de voeding / probeer een andere voeding
    -Disk warrior van Alsoft uitvoeren (is al genoemd) is ook een mogelijkheid.

Succes en sterkte!

Bijdrager
    KarelWillem
    ”karlijne”

Dat heb ik gister ook geprobeerd… maart zag je jouw externe meteen toen je de cd erin deed (of pas nadat discworrior gedraaid had?)…..

Nee, ik zag hem – helaas voor jou – direct in DiskWarrior.

Bijdrager
    TonE

Als je de schijf met geen mogelijkheid meer in welk programma dan ook te zien krijgt is waarschijnlijk de partition map naar z’n grootje en dat betekent einde oefening:(

1 voorbehoud wil ik maken, er is onlangs een nieuw data recovering programma verschenen, het heet Boomerang. http://www.macupdate.com/info.php/id/23637

Zij claimen dat ook niet meer zichtbare schijven benaderd kunnen worden, of ze het waarmaken weet ik niet, ik heb er zelf geen nog ervaring mee.

Bijdrager
    karlijne

pffffffffffffff…. bedankt voor het meedenken!
    Er bleken 2 firewire ingangen op de externe HD te zitten, waarvan er ̩̩n dus niet meer werkte Рde ander gelukkig nog wel!
    Dus voor de volgende die dit probleem tegenkomt: ook de moeite waard om dit ff te checken;-) wat een skkl ben ik!
    Heb meteen nog maar een extra externe gekocht waar ik de eerste nu weer op aan het back-uppen ben……. :innocent:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.