9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    knippie

Ext backupschijven willen niet opstarten

Ik heb het systeem en de bibliotheek en gebruikersmap naar 2 externe schijven gekopieerd.
    Schijf 1 is een gewone firewire, schijf 2 is een firewire 800.
    Als ik opstart met C ingedrukt krijg ik niet eens een keuze (normaal moet hij toch laten zien van welke schijf je wilt opstarten) hij start gewoon op of ik de C niet heb ingedrukt.
    Ik heb het ook geprobeerd met de opstartschijf er in, ook toen kon ik geen keuze maken.
    Ik heb een imac alu 2.4 met draadloos toetsenbord. (heb het met een vast toetsenbord geprobeerd, zelfde
    probleem)
    Maak ik soms een denkfout! of is hier een verklaring voor? Wie!!

Inactief
    Anoniem

De kopie moet opstartbaar zijn. Dit kan je doen met superduper!

Bijdrager
    knippie

Is het dan niet opstartbaar als je het er gewoon heen kopieert ?

Inactief
    Anoniem

Blijkbaar niet nee. Anders zou hij hem wel laten zien.

Als ik bij superduper! kijk, zie ik dat het programma een apart project heeft voor het opstart-klaar maken van de backup.

Bijdrager
    macpro

Nee. Want op je harde schijf staan ook nog de nodige onzichtbare mappen en bestanden. En die heb je dus niet meegenomen.
    Je kunt SuperDuper gebruiken zoals hierboven al is aangegeven. Of CarbonCopyCloner of Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    knippie

Ik ga het proberen. Bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”knip0020″

Als ik opstart met C ingedrukt krijg ik niet eens een keuze (normaal moet hij toch laten zien van welke schijf je wilt opstarten) hij start gewoon op of ik de C niet heb ingedrukt.

Een opstartschijf kan je kiezen door direkt na de boing de “alt-toets” in de drukken totdat de te kiezen schijven op je scherm verschijnen.

Bijdrager
    knippie

Het is gelukt, dank jullie voor de info.

Inactief
    Anoniem

Das mooi!:)

No problemo.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.