16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Expression Engine

Lees net iets over Expression Engine wat is het, hoe werkt het?

Bvd, Jim

Bijdrager
    inactiveaccount

Kan het nog duidelijker? Ik heb geen idee wat het is, maar na google ga ik hiervan uit:

http://www.pmachine.com/ee/
    “ExpressionEngine is a highly flexible, feature-rich web publishing system ”
    Oftewel je kan er content op site’s mee beheren.

Requirements
    In order to run ExpressionEngine your web server must support:

At least 10 MB of space
    PHP version 4.1 or newer.
    MySQL version 3.23.32 or newer.
    PHP must have XML support.
    Your server must have the following MySQL grant privileges (for tables): CREATE, ALTER, DROP

Bijdrager
    Jean-Jacques

Voortaan niet even wat handiger als je eerst even op google zoekt, meneer Jim? :innocent:

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”konijn”

Dit kan ermee bereikt worden: http://veerle.duoh.com/index.php/blog/comments/expression_engine_contest_and_veerles_blog_20/

oke ik had lui gegoogled:P en konijn daar had ik dus over gelezen. Maar ik dacht is het handig voor gebruik voor onderhoud webcontent voor nono’s? Of is daar textpattern handig voor? Maar textpattern snap ik weer geen hol van…

Bijdrager
    freshface

Expression Engine heb ik geen ervaring mee.
    Textpattern ken ik nu zowat als mijn eigen broekzak.

TP heeft wel een redelijk moeilijke leercurve, maar als je met kan werken dan kan je alles bereiken.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Oke want ik wil in de toekomst sites maken die ze via iets kunnen onderhouden, maar hoe leer ik TP dan goed?

Bijdrager
    freshface

Door te prutsen.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik ben niet zo’n prutser, ik wil alles snel en goed:P Zeker bij Textpattern had ik er na 5 minuten al niet het gedult voor…

Bijdrager
    EL Mystica
    ”iPod

Ik ben niet zo’n prutser, ik wil alles snel en goed:P Zeker bij Textpattern had ik er na 5 minuten al niet het gedult voor…

Dan kan je beter een andere hobby zoeken;)

Bijdrager
    iPod Jimmy

Nou ja, het was meer dat textpattern me de zenuwen op het lijf joeg…

Bijdrager
    EL Mystica

Persoonlijk lijkt textPattern me wat te complex voor doorsnee KMO’s.

Als ik die cms zou tonen, lopen ze gegarandeerd mijn buro buiten.

Ik heb momenteel iets basics dat ik langzaamaan aan het uitbouwen ben. Klanten zien de naam van hun page, klikken erop, zien de vormgeving zoals op hun site (zonder layoutimages), en kunnen dan aanvullen, aanpassen, foto’s en veranderen, …

Momenteel ziet het er nog niet uit, maar de klant is toch vrij tevreden ermee:)

Bijdrager
    Syndic
    ”EL

Persoonlijk lijkt textPattern me wat te complex voor doorsnee KMO’s.

Als ik die cms zou tonen, lopen ze gegarandeerd mijn buro buiten.

Ik heb momenteel iets basics dat ik langzaamaan aan het uitbouwen ben. Klanten zien de naam van hun page, klikken erop, zien de vormgeving zoals op hun site (zonder layoutimages), en kunnen dan aanvullen, aanpassen, foto’s en veranderen, …

Momenteel ziet het er nog niet uit, maar de klant is toch vrij tevreden ermee:)

Iets basics dat je zelf ontwikkeld hebt of iets basics uit een Open Source? En als het het laatste is, welke dan? :D

Bijdrager
    EL Mystica

zelf gemaakt, ja.

En maybe hou ik geen log bij van elke aktie die de klant doet of zo, maar het soort klanten die ik heb, vraagt dat ook niet.

Als er iets fout gaat, willen ze een oplossing en niet een gans logboek om te tonen waar hij fout was.

Al lijken TP en EE me wel de beste dingen die ik tot nu al gezien heb.

Maar ze moeten eens allemaal af van die blog-cms’en.

Ik moet produkten kunnen toevoegen, foto’s, captures, links, …

Bijdrager
    iPod Jimmy

Hoe heb je dat gemaakt dan? Kan ik dat ook makkelijk maken?

Bijdrager
    EL Mystica

Met wat kennis van html, php en mysql kan je al veel bereiken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.