11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rammelt

ExpressCard/34 in Macbook 17"

Ik heb net een nieuwe 17″ Macbook gekocht en ben er erg blij mee. Nu vraag ik me wel af wat ik het best met het ExpressCard/34 slot kan doen. Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van een SSD in dat slot om OsX op te draaien? Zijn er andere mooie toepassingen op het gebied van data, video of audio die ik over het hoofd zie? Alvast dank voor de tips!

Bijdrager
    rammelt

Sorry, ik zie net dat er al het een en ander over geschreven is in het, verre, verleden. Lijkt een beetje achterhaald concept dat slot. Maar blijft wel de belangrijke vraag of iemand het als systeem SSD gebruikt en wat zijn/haar ervaringen zijn hiermee?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    rammelt

Dank u!

Bijdrager
    Japsuh

Welke andere toepassingen zijn er voor dit slot, behalve USB poorten en een SSD? Waar gebruiken jullie hem voor?

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb er ook eentje in mijn 17″ MBP zitten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik h’m nog nooit gebruikt heb.

Voor wat mogelijke toepassingen:
    http://www.macworld.com/article/134707/2008/08/expresscard34.html

Bijdrager
    Pieterr

Kwam net deze nog tegen. Maakt van je ExpressCard slot een USB 3.0 interface.

$89 CalDigit SuperSpeed ExpressCard for Laptop

The CalDigit SuperSpeed ExpressCard for Laptop is the first to offer USB 3.0 connectivity to both Mac and PCs with an available ExpressCard/34 slot. This two-port card enables the use of next generation USB technology, capable of speeds up to 5 Gbps. Originally designed for the CalDigit AV Drive, the SuperSpeed Card now opens the door enabling the use of the latest USB 3.0 devices.

Bijdrager
    Triumph

Ik heb er een sata aansluiting op voor mijn raid en een memory card reader

Bijdrager
    Japsuh

@Pieterr: bedankt voor de link! Echter, voor USB 3.0 is de aansluiting toch helemaal niet snel genoeg? Tenminste, volgens mij laat de ExpressCard aansluiting geen 5 Gbps door!

Bijdrager
    Pieterr

@Japsuh: Barefeats heeft wat gemeten aan dit type kaart.

http://www.barefeats.com/hard136.html

Bijdrager
    Soulshaker
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.