9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mister George

Exporteren van Foto's bibliotheek naar USB stick mislukt.

Er moesten 14000 foto’s geëxporteerd worden.

Ik koos exporteer ongewijzigd origineel. Na 32 GB blokkeerde de transfer.

Bij herstarten is de nieuwe USB stick niet meer zichtbaar. Niet met schijfhulpprogramma en niet op het bureaublad. Deed ik iets verkeerd? Ik had de sluimerstand van de computer uitgeschakeld.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

En toen was de USB stick defect? getest?

Bijdrager
    Mister George

De USB stick is inderdaad defect. Het was een nieuwe. 😡

Ik probeer nu opnieuw met een andere en na een half uur zijn slechts 600 foto’s getransfereerd. Het gaat bijzonder traag.

Moderator
    Night

14.000 stuks is dan ook niet een gering aantal 😱

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Mister George heeft mij zojuist opgebeld. Hij is gisteren om acht uur s’ avonds begonnen met het exporteren van de foto’s. Nu, vanmorgen om 10.20 u zit hij nog maar aan 8100 stuks, dat is slechts iets meer dan halfweg. Het is dus toch wel bijzonder traag voor een USB 3.0 stick van Philips. Is dat echt normaal? Hij durft momenteel niets anders doen met zijn computer, maar de sluimerstand is uitgeschakeld.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat ik met zulke hoeveelheden de foto’s eerst geëxporteerd zou hebben naar een map, en niet rechtstreeks naar een USB-stick, precies omdat je met een USB-stick te maken hebt, en dat werkt vaak gewoon niet zo snel als je zou willen of verwachten.

Daarna zou ik (de inhoud van) die map via de terminal kopiëren naar de USB-stick. De Finder is geen geschikt gereedschap als je grote aantallen bestanden moet verplaatsen: die is vaak langer bezig te kijken wat er moet gebeuren, dan met het echte kopiëren, terwijl cp /alles/van/hier/* /naar/daar/ gewoon gelijk aan de slag gaat.

Bijdrager
    Mister George

Dit heeft 27 uren geduurd

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>Mister George op 28 mei 2019 om 00:49</p>
    Dit heeft 27 uren geduurd

Mister George bedoelde uiteraard met gewoon kopiëren vanuit de Finder. Hij is meer dan 80 jaar en het gebruik van terminal commando’s is voor hem niet duidelijk. Gelukkig is het bij de tweede poging gelukt.

Bijdrager
    Richele

ligt vooral de twijfelachtige kwaliteit van de Philips USB sticks. ik had er 4 gekocht en 3 er van zijn al kapot na eenmalig gebruik. Zijn zeer traag met kopieëren van bestanden er naar toe. twee stopten na een gb of 8 en reageerden verder niet meer. Contact opgenomen met de Philips klantenservice die op de verpakking staat en die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen omdat er alleen maar de naam Philips op staat.

Dus zou de originele bestanden toch ook maar even op een andere harddisk of (ander merk) USB stick zetten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.