3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    niels1984

Exporteren uit FCP voor gebruik op weblog?

Ik wil graag een 27min documentaire op mijn ftpserver zetten (max 100mb), waarnaar ik kan verwijzen op mijn weblog. Mijn vraag is wat de beste manier is om te exporteren/coderen en welke settings ik moet gebruiken zodat de kwaliteit optimaal is en de grote niet meer als 100 mb?

Bijdrager
    allard

Ha Niels1984

Comprimeren van video, ik blijf het lastig vinden. Maar wat ik meestal doe is een MPEG met die nieuwe fantastische Quicktime codec H.264 dan wordt hij klein en mooi. Met de instellingen moet je een beetje testen tot je de mooiste voor jouw film vind.
    Doe het wel met een klein stukje van je film. anders meot je zo lang wachten. Je kunt je overigens afvragen of mensen uberhaubt een half uur naar een film op de computer gaan kijken misschien
    kun je beter een aantal keline films er op zetten. maar dat is aan jouw natuurlijk.

Gr Allard

Bijdrager
    Ronnie Oktober

Dingen binnen de instellingen die je kan overwegen zijn het reduceren van frames per seconde. Als je bijvoorbeeld 24 fps naar 15 zet scheelt dat al enorm in bestandsformaat. Daarnaast het beeldformaat. Voor het internet is 320×240 px vaak prima. En je kan geluid ook encoderen naar AAC, MP3 of IMA 4:1.
    Verder is het kiezen van encoder, uit ervaring vind ik H.264 en 3IVX het beste resultaat opleveren met een klein bestandsformaat. Het enige nadeel van H.264 is dat het nog niet erg compatibel is, met name voor pc gebruikers die vaak nog op QT 6 of lager zitten. (QT7 PC beta is pas kort beschikbaar)
    Let er ook op dat je je materiaal deinterlaced, anders krijg je lelijke lijnen bij bewegingen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.