6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    i-love-apple

Exporteren naar JPG in InDesign CS3

Mensen,

Ik heb een probleempje met het exporteren van mijn opmaak naar JPG. Ik selecteer de hoogste kwaliteit, resolutie ook verschillende dingen geprobeerd, maar krijg telkens een soort van (scherpe) scheidingsstreep door m’n complete pagina heen. Het onderste gedeelte is goed, boven de streep flauwe kleuren.
    Hoe kan ik zorgen dat dit goed komt?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    AndreasD

pdf gebruiken ipv JPEG

Bijdrager
    Superflu

Inderdaad. JPEG is tenslotte en compressietechniek.

Anders gezegd: het zorgt voor kwaliteitsverlies. (Da’s is uiteraard geen slechts iets; denk maar aan het ideale gebruik ervan voor web-afbeeldingen.)

Bijdrager
    i-love-apple

Dank je. PDF ziet er idd goed uit, maar dan moet ik ernstig veel pagina’s door Photoshop gaan halen omdat degene die het gaat printen in JPG of TIFF wil hebben. Weet iemand hoe het kan.. die streep.

Bijdrager
    bruno_v

Pdf documenten exporteren vanuit Acrobat? Ook een streep aanwezig?

Bijdrager
    Whamp
    ”i-love-apple”

Dank je. PDF ziet er idd goed uit, maar dan moet ik ernstig veel pagina’s door Photoshop gaan halen omdat degene die het gaat printen in JPG of TIFF wil hebben. Weet iemand hoe het kan.. die streep.

Je kunt de pdf ook bewaren als JPG (Acrobat 8 Professional). De streep heeft waarschijnlijk met de compressie te maken (doet ie wel eens).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.