7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    antje

Exporteren in Final Cut Studio 2

Hoi allemaal,

Vraagje: werk met Final Cut Studio 2, op een Mac G5.
    Allemaal super en goed, maar:

Ik ben klaar met mijn filmpje, wil hem nu exporteren naar een Quicktime filmpje.
    Nu kan ik kiezen tussen: (via File, Export)

of:

QuicktimeMovie, dan doet hij er 17 minuten over, om er een filmpje van te maken

of:

” Using QuickTime Conversion”
    Dan doet hij er 4 uur (!!) over.

Het filmpje zelf duurt 30 minuten.

Heb het gisteren beide uitgevoerd en op dvd gezet.
    Echt verschil zie ik niet.

Wat zeggen jullie er van? Maakt het verschil in kwaliteit?

Groetjes en alvast heel erg bedankt voor eventueel antwoord…

Antje

Bijdrager
    Triumph

Hallo Antje,

Voor een QUicktime film exporteer naar Quicktime
    Echter daar heb je een selectie box voor Self Contained movie Als je die aanvinkt zal het ook waarschijnlijk zolang als quicktime conversion duren (mede afhankelijk van je G5 want dat is een groot begrip, G5 kan 1.6 Ghz mar ook Qaud 2.5GHz)
    De laatste optie is er voor als je iets anders wilt dan standaard Quicktime of een ander formaat
    Dat de eerste snel gaat is naar alle waarschijnlijkheid omdat je Self Contained movie uit hebt staan. Dit houd in dat je niet van je oorspronkelijke materiaal kan weg doen (verwijderen van je schijf) want dat heeft hij nodig om de quicktime af te spelen.

Maw Quicktime voor algemeen gebruik. Export Quicktime en Self Contained aanvinken

Bijdrager
    antje

He Triumph!

Ontzettend bedankt voor je reactie!

Goed om te weten….

Echter, heb nog ff getest: als ik ’t ” gewoon” de optie export ” QuickTime” gebruik, ZONDER ” Selfcontained” wil hij er 4 uur ove doenr, echter als ik ’t wel aanvink, (self contained) toe er 10 minuten over. Toch gek. (of ik begrijp t niet)

Ben zo bang omdat hij er nu 10 minuten over doet, het ” afraffeld” en de kwali minder goed wordt, maar dat is dus niet zo he?

Antje

Bijdrager
    sanius

Je kunt ook compressor gebruiken als je hoge kwaliteit wilt… Dit zit bij Final Cut Studio (als je Compressor hebt geinstalleerd).

Kun je allerlei presets in kiezen en is vrij makkelijk om te gebruiken (je moet even doorkrijgen hoe het werkt allemaal, maar daarna wil je niet anders)

Daarnaast kun je met Compressor je filmpje extreem slomo maken en ervoor zorgen dat het er nog steeds mooi uitziet (in final cut pro krijg je dan een schokkerig beeld…) Maar dit terzijde, gebruik gewoon compressor voor je exports.

Bijdrager
    Triumph
    ”antje”

Ben zo bang omdat hij er nu 10 minuten over doet, het ” afraffeld” en de kwali minder goed wordt, maar dat is dus niet zo he?

Antje

Ik zelf even een test gedaan filmpje 2 track 6 soundtracks. 1min 26 sec
    Make Movie Self contained tijdsduur 10 sec. (187.7 MB)
    Bovenste optie uit gevinkt komt niet eens een schermpje zo snel. (9.6 MB)

Als je een DVD wilt maken raad ik je aan het via compressor te doen. Rechtstreeks vanuit FCP.
    Als je dat niet wilt lees dan kun je zelf het kleine bestand (not self contained) gebruiken in DVD Studio Pro 4

Bijdrager
    antje

Heeeey,

Jeetje, wat superaardig, dat jullie me zo helpen!

Ja, ik gebruik inderdaad DVDStudio Pro, dus via dat Compresserprogje (heb ik ook hoor) werkt dat dan niet lijkt me.

Enne, ik begrijp dus (correct me if i’m wrong!) dat de beste optie is om ‘m zonder ” self contained” te maken. (als ik dvd studio Pro gebruik)

Antje

Bijdrager
    hobbes2210

Antje,

Bij self contained kan je de file (die vele malen groter is) kopieren naar een andere computer en speelt ie nog af.
    Laat je dat vinkje uit, dan maakt Quicktime er alleen maar een verwijzing van naar alle andere bronbestanden.
    Je kan dan dus niet de originele capture files deleten, want dan weet de verwijzing niet waar ie de data vandaan moet halen.

Als je op je eigen computer blijft editten dan kan je met het uit laten van het vinkje ‘self contained’ een hoop tijd en schijf ruimte besparen.
    Maar let wel, per ongeluk een file weggooien waarvan je dacht dat ie niet in de edit zat maar stiekum toch wel, resulteert in een totaal onbruikbare link.

Succes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.