12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Macosx

Exporteren bookmarks in Safari.

Ik kan nergens een export optie vinden om mijn bladwijzers te exporteren ?
    Kan dat in Safari ?

:finderoud:

Bijdrager
    Sachin
    ”Macosx”

Ik kan nergens een export optie vinden om mijn bladwijzers te exporteren ?
    Kan dat in Safari ?

Googlen… moet ik ook doen om te kunnen antw. op je vraag…

Safari Bookmark Exporter 1.0.8: http://www.macupdate.com/info.php/id/11550

Bijdrager
    Macosx

Dankje larridon 8)

Ik wil ze ook weer importeren op mijn Powerbook is dat ook mogelijk ????

Weet je toevallig ook waar de bookmarks van safari op de HD bewaard worden, ik kan ze tot nu toe niet vinden ?

Bijdrager
    samb

in uw homefolder … library/Safari/Bookmarks.plist … gewoon die file copieren naar uw notebook …

Bijdrager
    Sachin
    ”samb”

in uw homefolder … library/Safari/Bookmarks.plist … gewoon die file copieren naar uw notebook …

Ik backup liever de directory en verzet dan deze directory na een clean install. Is dit eigenlijk mogelijk? Lang geleden, In mijn Win 98 dagen, deed ik dat zo.

Kan je dit ook doen bij Mail? ‘k Zou graag m’n emails bewaren! Welke directory(s) moet ik daarvoor kopiêren?

Bijdrager
    3sje

je kan inderdaad zonder enig probleem die map Safari daar inzetten na een clean install.
    Hetzelfde voor mail, want dat heb ik zelf ook gedaan laatst (macje geformatteerd)

De mailboxen vind je in je thuismap/Bibliotheek/Mail en daar heb je dan je enkele mappen staan.
    Ik heb drie accounts op deze Mac staan en eentje daarvan is die van [email protected], de mails die ik daar ontvang, etc. zitten in de respectievelijke mailbox files (.mbox) in de map van die account, met name: “[email protected]”.

Om gewoon lekker alles van je Mail over te hevelen, kopieer je gewoonweg de map Mail die je vindt in de map Bibliotheek van je thuismap eh:-)

Gerelateerd: Je kan ook eens een kijkje nemen in de map Application Support in jouw Bibliotheekmap, daar staan ook nog dingen! Daar wil je misschien je Adresboek back-uppen en zo.

Bijdrager
    samb

alles in library/mail denk ik …

Bijdrager
    Sachin
    ”3sje”

je kan inderdaad zonder enig probleem die map Safari daar inzetten na een clean install.
    Hetzelfde voor mail, want dat heb ik zelf ook gedaan laatst (macje geformatteerd)

De mailboxen vind je in je thuismap/Bibliotheek/Mail en daar heb je dan je enkele mappen staan.
    Ik heb drie accounts op deze Mac staan en eentje daarvan is die van [email protected], de mails die ik daar ontvang, etc. zitten in de respectievelijke mailbox files (.mbox) in de map van die account, met name: “[email protected]”.

Om gewoon lekker alles van je Mail over te hevelen, kopieer je gewoonweg de map Mail die je vindt in de map Bibliotheek van je thuismap eh:-)

Gerelateerd: Je kan ook eens een kijkje nemen in de map Application Support in jouw Bibliotheekmap, daar staan ook nog dingen! Daar wil je misschien je Adresboek back-uppen en zo.

Dus als ik thuismap/Bibliotheek/Mail & Application Support in de Bibliotheekmap kopieer en terugzet na een clean install dan bevat Mail alles zoals voordien?

Er zou iemand zo’n programmatje moeten schrijven die dat allemaal doet (als het nog niet zou bestaan). Nu moet je alles manueel doen. Ook iChat, ICQ & MSN Messenger history kopiêren… Da’s allemaal veel werk:P

En het ergste van al is dat je meestal wel iets vergeet …

Bijdrager
    3sje

Voor alles van Mail te hebben is Application Support niet nodig;-) Tenzij je met Mail ook bedoelt dat je al je adressen en fiches ervan wilt hebben, want die zitten in Adresboek eh;-)

In de map Application Support zie je trouwens welke programma’s daar nog inzitten!
    Bij mij zit er het volgende nog in: AddressBook, Adium 2.0, Adobe, Nikon View, Poisoned, Project Builder, RBrowser, Calculator, Macromedia, Site Studie en iChatStatus. Dus zoals je zelf al kan zien zit hier geen mail in;-) (buiten dus uw gans adressenbestand dat toebehoort aan Adresboek / Address Book)

Dus: Safari en Mail hebben een eigen mapje (ook iTunes trouwens, dat veelal leeg is), de anderen zitten normaal gezien netjes in Application Support.

Je moet niet steeds alles manueel doen, je kan ook dat opnemen met AppleScript;-) En ik dacht zelfs dat Apple toch zoiets had als BackUp? Heb er toch al mensen horen over praten.

Bijdrager
    3sje

Oeh, btw, als je echt alles wilt hebben zoals voordien, kan je best de voorkeuren ook kopiëren, de meeste staan in de map Preferences die je ook vindt in de bibliotheekmap in je thuismap. daar staat bijvoorbeeld nog wat voorkeuren van Mail (com.apple.mail.plist) en zo-ook van andere progs.

Bijdrager
    Deskman

Via een .mac-account kun je bookmarks en een aantal andere zaken via Backup of iSync heel makkelijk ‘delen’ tussen je verschillende computers.

Lees het maar eens na op http://www.mac.com

Je kunt in feite je hele usermap overzetten en dan een user met dezelfde naam aanmaken, maar daarmee hou je ze natuurlijk niet helemaal sync.

Bijdrager
    Macosx
    ”samb”

Bedankt Samb dit is wel zo simpel 8) en wat ik zocht.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.