10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Yachtbrochure

Export vanuit Final Cut Express voor montage

Hallo,

Ik moet wat beeldmateriaal aanleveren voor een klant aan een ander bedrijf wat dat weer gaat verwerken in een videomontage.

Als ik mijn materiaal (HD 1080I, 2 min. per onderwerp) bewaar als uncompressed is het 9 GB en past het dus niet op een schijfje:-(

Wat is de beste manier om te exporteren vanuit Final Cut Express zodat de andere partij de hoogst mogelijke kwaliteit krijgt en het gemakkelijk kan verwerken?

Het moet vandaag nog op de post:-(

Vast bedankt voor de moeite:-D

P.s. Ik heb de zoekfunctie gebruikt “Export Final Cut” maar kreeg geen enkel topic

Bijdrager
    8lux

Wat is het originele materiaal? Is het een sequence, of ruw materiaal van een camera? Is het ook gedraaid op uncompressed HD (met welke camera dan?)? Zitten er animaties in gemaakt in uncompressed? Als het originele materiaal en/of de montage bijvoorbeeld HDV is, gewoon exporteren als HDV. Of gebruik ProRes, maar weet even niet of dat ook bij FCE zit…

Of anders, stuur een harddisk op, of gebruik ftp…

Bijdrager
    Yachtbrochure

Orginele materiaal is gedraaid op een Z1 op HDV

Enige wat we gedaan hebben is wat stukken weggeknipt die niet van toepassing waren en nu willen we dus wat er over is zo goed mogelijk doorsturen voor montage.

Dus ik zal het toch op de één of andere manier moeten wegschrijven;-)

De vraag is alleen welke :?

Bijdrager
    8lux

HDV. Dus precies waar er op gedraaid is. Uncompressed voegt niks toe in dit geval.

Bijdrager
    Yachtbrochure

OK

Dank je:-D

Bijdrager
    Triumph

Je gebruikt Final Cut Express dan wordt het bestand (HDV) tijdens het inladen omgezet naar AIC(Apple Intermidiate Codec). Als de andere partij niet over Final Cut Express fo Pro bezit kun je er niets mee. Het enige wat je kunt doen is het terug schrijven (Edit too tape) naar Tape daarbij rekent Final Cut Express het weer terug naar HDV en zet het op tape.
    Of men moet om kunnen gaan met een Quicktime file wat behoorlijk groot kan zijn. (hier heb ik zelf een file van 21 GB en dat is in HDV als het in AIC zou zijn dan is het wel 100 GB

Bijdrager
    MacbookTo

Pas gehoord op dit forum dat FCE anders werkt dan FCP. Bij FCE zou kwaliteitsverlies optreden.

Zie: http://images.apple.com/jp/finalcutstudio/resources/white_papers/HDV_FAQ.pdf

Bijdrager
    acb

Je kan toch ook gewoon twee schijfjes pakken? Ik vind het echt belachelijk als je op kwaliteit gaat inleveren omdat je je zooi niet op orde hebt…..

Bijdrager
    Yachtbrochure
    ”acb”

Je kan toch ook gewoon twee schijfjes pakken? Ik vind het echt belachelijk als je op kwaliteit gaat inleveren omdat je je zooi niet op orde hebt…..

wat een prachtige bijdrage:-)

Dank je wel voor de hulpvaardigheid en het poetische taalgebruik in deze reactie.

Het is een verademing te constateren dat er nog mensen zijn die zo behulpzaam zijn!

Bijdrager
    acb

Wou je zeggen dat het niet zo is dan?:D

Als je gaat verhuizen en het past niet in je auto dan ga je je linnenkast toch ook niet aan puin zagen om het alsnog mee te krijgen?

Ik snap gewoon niet dat je de keuze maakt om kwaliteit in te leveren ipv een tweede schijfje te branden, wat is de moeite?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.