8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    crazy ivan

Export single frame – FCP – Shortcut?

Ik heb Imovie er uitgegooid, na de update bleef ‘ie er maar uit knallen. er uit knallen? D’as goed maar dan niet meer terug komen! Resultaat: FCP.

Ik moet een zeer groot aantal, met de hand gekozen, losse frames (beelden) exporteren uit FCP, en ik moet iedere keer 35 duizend menu’s door. bestaat daar een sneltoets voor? is daar een sneltoets voor de programeren? En apple script (heb ik nog nooit gebruikt – zou tijd worden) kan ik daar niet iets mee schrijven?

Helup!

Bijdrager
    DesertDog

is het achter elkaar zetten van de te exporteren frames en vervolgens alle frames exporteren met ‘image sequence’ een oplossing?

Bijdrager
    crazy ivan

Ja absoluut, maar mij nog te arbeids intensief.

Bijdrager
    Steves lovechild

FCP is niet te scripten.:(

Bijdrager
    crazy ivan

ik meen me een progje onder os 9 te herrineren waar je menu’s kon aansturen in diverse prog’s zonder dat het direct scripten was…

bestaat er wellicht ook zo iets voor OSX? Dan kunnen we het op die manier doen.

ben in middels 150 frames verder… Morgen heb ik een dagje RSI denk ik….:wink:

Bijdrager
    Vincent

Je canvas window op 100% en met shift -> :apple: 3 screenshots maken?

Bijdrager
    crazy ivan

Ja, vindt ik een leuke optie, maar hoe zit het met qualiteit? Ik weet dat het allemaal digitaal is en dat je “geen” verlies leidt. Maar heb ook andere dingen gehoord. met name over compressie methoden. maw exporteren blijft technisch het beste…. Jullie mening?

GreetZ

Bijdrager
    Vincent

Je maakt er een PDFje van met vrijwel geen comressie (volgens mij zelfs geen maar dat kan ik nu niet checken). Vanuit Final Cut pro maak je ook een pctje op 72 dpi dus veel verschil (lees geen) zal er niet zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.