7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Digilux

Export Quiktime films

Vraag,
    Ik heb een aantal quiktime films die uit avid media composer komen met codec Meridian JFIF, deze staan op gegevenssnelheid 56,10 mbits/sec Ik wil deze graag ietjes kleiner hebben, ik heb een export gemaakt met h264 compressie en het resultaat is goed qua kwalteit en grootte. Er is echter iets gebeurd met de helderheid en of gamma. Alle kleueren zijn flets geworden. Ik heb geen filters gebruikt in de export . Waar zou ik kunnen zoeken om dit probleem op te lossen?

Thanks,
    Ronald

Moderator
    unSOUND

Dat is typisch H.264…. Die heeft praktisch altijd fletsere kleuren.

Je kunt ze denk ik het beste exporteren met de 3ivX ( dus niet DivX, maar 3ivX ) codering, die is gelijk een stuk vriendelijker voor je processor, en heeft een prima kwaliteit / MB gehalte.

Bijdrager
    rastabob

jemig, maar H.264 was volgens apple toch het nieuwe walhalla van videocompressie?
    Worden de kleuren altijd fletser? of alleen als het origineel al mpg4 is?

Bijdrager
    Digilux

Dank je Unsound,
    net even al je codecs gedownload ( kwam ik steeds maar niet aan toe) en ik ga nu een testje maken. Het doel waarvoor ik het nodig heb is een keynote presentatie die op een powerbook 1,67 GHZ met 512 mb moet gaan draaien. De kwaliteit moet super zijn maar de presentatie mag nooit gaan haperren.
    Kan ik dan niet beter bv sorenson kiezen of vind jij 3ivx beter? En nog een vraag, de schuiven onder opties bij 3ivx, de onderste schuif je die iets meer naar rechts voor een goede kwaliteit of doet dat in de praktijk niet zoveel?,
    Dank je,
    Ronald

Moderator
    unSOUND

Ik ben enorm te spreken over de 3ivX codec, ik gebruik bijna niet anders meer voor mijn eigen projecten… Die schuif werkt wel degelijk, maar ( zoals ze zelf aangeven ) kan te ver verschuiven er wel voor zorgen dat je film uiteindelijk een andere bitrate heeft, omdat die door jou gekozen kwaliteit niet haalbaar was met de gekozen bitrate.

Bijdrager
    Digilux

Is het een codec die je ook voor het internet gebruikt?
    Btw werk je freelance? Misschien zal ik iets voor je hebben, een groot project wat qua techniek hier en daar nog ramelt. Als je intresse hebt pb me dan even.

Thanks,
    Ronald

Moderator
    unSOUND

Welke codec ik gebruik hangt helemaal van de doelgroep van het filmpje af. Films voor mezelf codeer ik altijd in 3ivX omdat het een mooi formaat is voor archievering… Omdat het echter nogal afhankelijk is van codecs, gebruik ik het zelden op internet, zeker als ik weet dat er ook Windows-gebruikers naar kijken…

Ik werk overigens puur op hobby basis… Dus voor mezelf om bij te leren, en voor vrienden. Om het voor een opdrachtgever te doen vind ik mezelf nog niet adequaat genoeg…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.