7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Macchiavelli

export firefox -> import safari

ik wil stoppen met gebruik van firefox en over naar safari. Is er een eenvoudige manier om alle wachtwoorden en inlogs over te zetten van FF naar Safari?

Inmiddels wel een plugin voor FF gevonden voor de export, maar die kan ik weer niet importeren in Safari.

Bijdrager
    sedikit

Eerst Firefox/Menubalk/Bladwijzers/Alle bladwijzers tonen, en dan een optie kiezen, bij dat sterretje:

In Safari/Help:
    Bladwijzers importeren in Safari
    Open Safari (als het programma nog niet geopend is).
    Open Safari
    Kies ‘Archief’ > ‘Importeer bladwijzers’.
    Blader naar het bestand met de bladwijzers die u wilt importeren en klik vervolgens op ‘Importeer’. (Klik op Windows-computers op ‘Openen’.) Normaal gesproken heeft de naam van dit bestand de extensie “.html” of “.plist”.
    Als u geen bestand hebt om te importeren of als u het bestand niet kunt vinden, moet u mogelijk de bladwijzers exporteren vanuit de andere browser.

Bijdrager
    Macchiavelli

Dank Sedi, maar het gaat mij niet om de bookmarks, dat is makkelijk te doen (staan allemaal in Symbaloo). Het gaat mij om mijn opgeslagen wachtwoorden en inlogs…

iemand een idee??

Bijdrager
    sedikit

Programma’s/Hulpprogramm’s/Sleutelhangertoegang?
    Je kunt ze ook, volgens deze aanwijzingen van Firefox, terugvinden op deze manier:
    https://support.mozilla.org/en-US/kb/profiles-where-firefox-stores-user-data

Bijdrager
    iep

Firefox maakt gebruik van SQLite databases om haar informatie in op te slaan. Wachtwoorden e.d. staan dus niet in Sleutelhangertoegang (in tegenstelling tot Safari). In Firefox zit in de voorkeuren op het tabblad “security” wel een knopje om de password manager te openen. Daar kun je de gebruikersnamen en wachtwoorden mee achterhalen en zodoende handmatig overnemen. Wellicht is er nog een 3rd party applicatie of extensie waarmee je dit geautomatiseerd kunt doen.

Bijdrager
    sedikit

Weer wat geleerd. Dank!

Bijdrager
    Macchiavelli

Guys super bedankt. Ik vond een plug-in voor Firefox die alle w8woorden over zette naar sleutelhanger. Daarna werkte het gewoon prima.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.