9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Watervogel

Experiabox: wel via Airport, niet via Ethernet?

Ik ben recent verhuisd en van internetprovider veranderd. Voorheen Speedlinq (dat later Telfort werd), nu KPN met een Experiabox.
    Ik werk regelmatig vanuit huis via een Remote Desktop Connection.

Nu heb ik een apart probleem: via ethernet werken Mail en Remote Desktop snel, maar Safari extreem traag (1 pagina downloaden kost een half uur).
    Via de airport werken Mail, Safari en Remote Desktop allen op dezelfde snelheid, maar die ligt niet erg hoog.

Ik zou graag alles via ethernet laten werken, maar begrijp waarom Safari zo traag is???

Wie herkent het probleem of bedenkt een oplossing?

Bijdrager
    pepijn-paans

zonde, had netgear genomen.

Bijdrager
    pepijn-paans

btw,
    probeer even google chrome, erg snelle browser, goede ervaring mee, en kijk even of daar het zelfde probleem zich voordoet!

Bijdrager
    johnkeates

Netgear enduser crap is niet veel beter. Maar dat boeit niet want je hebt geen keuze bij KPN dus maakt het geen drol uit.

Verder kan je je mac ook gewoon even herstarten. Dus eerst AirPort uit zetten, dan herstarten en dan kijken of het wel werkt. Daarna handmatig naar bijv. nu.nl of apple.com gaan i.p.v. je homepage en kijken of het nog steeds traag is.

Bijdrager
    bouncer

De situatie is niet helemaal duidelijk. Over welke apparaten heb je het? Je hebt een experiabox en wat wil je daar op aansluiten en hoe; bedraad of draadloos.

Bijdrager
    johnkeates

Hij heeft een abbonnement bij KPN lopen en heeft daarom een Experia Box. Dat kan een Siemens, een Thomson of een Arcadyan zijn. Zijn probleem is dat safari langzaam gaat op Ethernet en snel via Wifi, maar dat andere programma’s dit niet vertonen.

Bijdrager
    pepijn-paans

gaat het trouwens om een recent aangeschafte mac, of om een oud model,
    wellicht is je wi-fi nog niet ge update ? al lijkt dit me sterk..

Bijdrager
    Watervogel

Een wat late reactie, maar beter laat dan nooit…

Je hebt bij KPN inderdaad geen keus, als het om de hardware gaat. Dus dan maar die Experiabox…

De reset van de AirPort heb ik gedaan, maar had geen enkel effect op de snelheid van Safari.

Ik werk op een iMac van een paar jaar oud (Intel Core 2 Duo Processorsnelheid: 2.4 GHz). Ik heb altijd trouw geupdate, de WiFi updaten lijkt me trouwens sowieso niet zinvol, als het Ethernet het probleem lijkt te zijn!

Maar nu wat wel werkte: heb Google Chrome gedownload en dit werkt inderdaad vele malen sneller, ook op Ethernet! Het enige “probleem” op dit moment is, dat aanmelden op een site niet echt snel gaat (vaak tot zo’n 20 seconden wachten), maar daarna is de browse-snelheid goed genoeg voor mij.

Nu lijk ik de eerste die op dit forum dit probleem (Safari extreem traag via ethernet en redelijk traag via WiFi icm. KPN en Experiabox) meldt, ik ben best benieuwd, waardoor het veroorzaakt wordt!

Bijdrager
    johnkeates

Misschien dat het komt door dat Safari bonjour-aware is, en de Experia box op hetzelfde subnet andere mDNS domeinen bijhoudt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.