6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick1969

Experiabox v8 macbook data overdracht stagneerd.

Ik heb sinds een maandje of vier een experiabox v8 van de kpn gekregen. Mijn oude experiabox verbrak steeds het wifi signaal.
    Maar van de v8 wordt ik ook niet blij.
    Ik heb na dat ik mijn mac ff opzij heb gelegd nog wel wifi.
    Maar geen of zeer trage data overdracht.
    Om het te herstellen moet ik steeds de verbinding verbreken en opstarten.
    Soms krijg ik mijn email binnen en vervolgen geen data overdracht meer voor internet.
    Dus weer op nieuw verbinden dan maar ik wordt er moe.

Heeft iemand enig idee of dit met instellingen is te verhelpen.
    Ik krijg nl het idee dat de v8 een drama apparaat is.
    Als ik het zo bekijk op diverse fora.
    Echter dat zijn allemaal andere problemen als ik het ervaar.

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb een TPLINK router erbij. Ik gebruik die v8 alleen voor m’n internet verbinding en de telefonie. De rest verloopt via de TPLINK.

Die experiabox zag mijn printer ook steeds na enige inactiviteit niet meer, dat werkt met de TPLINK ook perfect.

Je kunt dus z├│ van je problemen af zijn, maar dat kost je dus iets.

Bijdrager
    Dick1969

Marius1976,

Dat is zeker een optie.
    De kosten nou een paar tientjes is ook geen ramp.
    Maar waar ik niet zo dol op ben is een extra stroom gebruiker.

Overigens heb ik hier wel TP link usb excespoint liggen. Voor een windows pc (xp).
    Denk niet dat dat gaat werken.

Bijdrager
    Marius1976

Ik weet het niet zeker…. (daar moet je je even in verdiepen, of misschien dat iemand anders het weet)…. volgens mij kun je ook ipv die experiabox van een ander merk gewoon een modem/router kopen, die samenwerkt met jouw provider.

Dit moet je alleen even heel goed checken, omdat ik niet weet of dat bij jouw provider ook wordt ondersteund.

Dan heb je maar 1 stroomverbruiker, en loop je niet tegen de troubles van die experiabox aan.
    Moet je wel ook goed je licht opsteken of dat wat je wilt gaan kopen, dan wel aan jouw wensen/eisen voldoet.

Bijdrager
    Dick1969

Top tip.

Hopelijk zijn er nog anderen die iets weten om de v8 te handhaven.
    Anders zal ik eerst nog eens de KPN proberen te bewegen tot een goede oplossing.

Lukt dat niet zal je tip zeker overwegen Marius1976

Bijdrager
    Niels

KPN kan je alleen een v9 aanbieden, maar dat is nog een grotere rammelbak dan de v8. De WiFi is iets beter maar bij downloaden, streamen etc stagneert de boel en begint ook interactieve tv te stotteren.

KPN is naar het schijnt momenteel bezig om de v10 te testen, maar als deze box ├╝berhaupt beter werkt gaat het denk ik minimaal een jaar duren voordat KPN deze gaat uitleveren en minimaal een jaar alvorens deze een beetje normaal verkrijgbaar zijn.

Ik heb de WiFi van de v8 uitgeschakeld en een AirPort expres in brugmodus aangesloten zodat deze de beneden verdieping van WiFi voorziet. De bovenverdieping is voorzien van internet via LAN-pluggen (Devolo is ideaal met de beste en makkelijkste software) met daarop ook AirPorts in brugmodus (tegenwoordig heb je ook pluggen met ingebouwde WiFi). Ik heb er persoonlijk voor gekozen om deze AirPorts een andere WiFi naam te geven. Dit betekent handmatig wisselen, maar gaat naar mijn ervaring vlotter dan automatische wisseling bij dezelfde naam.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.