7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Experiabox met Time Capsule

Goedemiddag.

Graag even wat hulp bij het volgende : in ons huis is een Experiabox (KPN) geplaatst als router. Nu probeer ik mijn TC zo in te stellen dat het netwerk wordt uitgebreid. Ik heb al van alles geprobeerd via het airportconfiguratieprogramma, maar het lukt maar niet.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groet,

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Oppie

Kan niet; zoek maar eens even op het forum (of Google), dan kom je wel e.e.a. tegen.

Bijdrager
    Nikita

Het enige wat je zou kunnen proberen is in de Time Capsule (of eigenlijk het Airport Extreme gedeelte) de DHCP server uitschakelen om te voorkomen dat ‘ie IP adressen gaat uitdelen (dat doet de Experiabox namelijk al). Op die manier wordt de TC een switch. Alle andere apparaten kan je dan verbinding laten maken met de TC / AE i.p.v. de Experiabox.

Voorwaarde is uiteraard dat de twee met een kabeltje worden verbonden; draadloos die dingen proberen te koppelen is een ramp (da’s de Experiabox eigenlijk sowieso, maar goed…).

Bijdrager
    Evertson

Alvast bedankt voor de reacties.

Nikita : het is juist voor mij niet mogelijk om een kabeltje te trekken, want dan was het probleem allang opgelost.

Groet

Evert

Bijdrager
    Nikita

Je zou kunnen kijken of de TC een beter bereik geeft dan de Experiabox (wat waarschijnlijk ook wel zo is) op de plek waar de Experiabox nu staat. Dan hoef je geen kabel te trekken, maar heb je een kabel van 50 cm nodig.

Bijdrager
    Pieterr

Of gebruik een homeplug als je geen ethernetkabel wilt/kunt trekken.

Bijdrager
    Evertson

Pieterr,

Goed plan,

Bedankt.

Groet

Evert

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.