3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    kluts4

Experiabox kpn en D-link dir 652

Hallo,

Zoals velen van jullie vast wel weten is de WIFI functie van de experiaboxen van KPN niet echt super en is het verstandig om achter de experiabox een router te plaatsen voor een betere draadloze verbinding. Nu zit ik al weken te *** om alles in orde te krijgen. Dus wie o wie kan mij helpen? De stappen die ik heb ondernomen zijn als volgt:

– Ik heb eerst de d-link router een reset gegeven dat alles weer op fabrieksinstellingen stond.
    – Vervolgens heb ik de router met een lan kabel aan mijn laptop gehangen en via de browser met het ipadres 192.168.0.1 de webinterface van de router geopend.
    – vervolgens heb ik de DHCP functie uitgezet en de wifi functie aangezet met een paswoord.
    – daarna heb ik de router aan mijn experiabox gehangen met een lan kabel ( en ja ik heb de lan kabel in een lan-poort gedaan en niet in de WAN)

Ik ben trouwens in het bezit van een mbp, net zoals mijn vader. Toen ik mijn mbp aanzette en verbinding probeerde te krijgen werkte alles prima, maar tot mijn spijt maar voor even, want telkens als ik even op internet zit dan krijg ik in het WIFI teken een uitroepteken te staan. Ik heb al vanalles gelezen over dit verschijnsel, maar ik kom er maar niet uit. Wifi uit en weer aan werkt niet.. Vast ip adres geven werkt niet (ik weet trouwens niet of ik dit goed doe, ik doe dit namelijk vanuit de experiabox en dan een ip adres geven bijv. 192.168.2.90 en dan koppelen aan het mac adres van mijn mbp). Ik weet dat het uitroepteken ermee te maken heeft dat de laptop geen ip adres kan krijgen of iets dergelijks. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen, want ik wordt er helemaal gestoord van. Alle ideeƫn/oplossingen zijn welkom en ik wil best nog wel het een en ander toelichten als er iets onduidelijk is.

Groeten Kluts4

Bijdrager
    kluts4

Iemand?

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je de andere router erachter om het bereik in je hele huis uit te breiden, of wil je gewoon de antennes ‘vervangen’ van de Experiabox?

In dat laatste geval zou ik de D-Link als normale router instellen en kabeltje via LAN-poort Experiabox>WAN-poort D-Link.
    Je creƫert dan een nieuw netwerk en vanaf dan kun je het hele KPN-netwerk verder negeren. Als laatst even zorgen dat alle apparaten op het goede netwerk komen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.