6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mick

Experiabox en Time Capsule

Hey allemaal,

Er zijn verschillende topics over, maar het is me toch niet helemaal duidelijk (mea cula op voorhand :ftim:). Maar stel ik koop een Time Capsule. Die sluit ik met een kabel aan op mijn Experiabox (model Siemens). Is mijn internetverbinding dan sneller, of misschien trager, of blijft de snelheid hetzelfde?
    Daarnaast wil ik nog een externe harde schijf op de Time Capsule aansluiten. Zie ik die schijf dan gewoon op mijn bureaublad, zoals ik iedere exrterne schijf zie?
    En als laatste wil ik mijn WiFi netwerk naar boven uitbreiden. Een Airport Express is dan volgens mij de beste oplossing, volgens mij, maar helpt dat echt?

Vast bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    Hansi2124
    Mick op 21 september 2010

Maar stel ik koop een Time Capsule. Die sluit ik met een kabel aan op mijn Experiabox (model Siemens). Is mijn internetverbinding dan sneller, of misschien trager, of blijft de snelheid hetzelfde?

Sneller dan het origineel kan natuurlijk niet…. Dus wellicht hetzelfde of iets trager. Als je draadloos verbinding maakt met de TC zal het waarschijnlijk wat lager zijn dan bedraad. Hoeveel dat is, is van veel factoren afhankelijk, zoals afstand en muren.

Daarnaast wil ik nog een externe harde schijf op de Time Capsule aansluiten. Zie ik die schijf dan gewoon op mijn bureaublad, zoals ik iedere exrterne schijf zie?

Ja.

En als laatste wil ik mijn WiFi netwerk naar boven uitbreiden. Een Airport Express is dan volgens mij de beste oplossing, volgens mij, maar helpt dat echt?

Tuurlijk helpt dat. Maar een TC, als je die dus hebt aangeschaft, zal waarschijnlijk een betere oplossing zijn. Maar ook duurder.

Bijdrager
    Edwin377
    Mick op 21 september 2010

Hey allemaal,
    Er zijn verschillende topics over, maar het is me toch niet helemaal duidelijk (mea cula op voorhand :ftim:). Maar stel ik koop een Time Capsule. Die sluit ik met een kabel aan op mijn Experiabox (model Siemens). Is mijn internetverbinding dan sneller, of misschien trager, of blijft de snelheid hetzelfde?
    Vast bedankt voor jullie reacties!

1. Of je internet sneller of langzamer wordt hangt van een aantal factoren af. Ten eerste; hangen je computers bedraad of draadloos aan je TimeCapsule? Als het bedraad is dan zou de TimeCapsule in theorie iets vertraging op de doorvoer kunnen geven maar ik heb ooit getest dat de Ethernetpoort van mijn TimeCapsule de 100Mbit/s van mijn glasvezelaansluiting bijna volledig door kan geven. Als je internetverbinding trager is dan 100 Mbit/s dat dan zul je geen vertraging ervaren. Als je draadloos werkt dan hangt het af van de Experiabox. Werkt die wireless N of G? De timecapsule is N, dat is sneller dan G. Als ze beiden N zijn zal het waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn. De TimeCapsule is in ieder geval een goede snelle router.

2. Een schijf die je via USB aan je TimeCapsule hangt wordt inderdaad zichtbaar via de verkenner en eventueel op je bureaublad als je hem activeert.

3. Als de TimeCapsule van zichzelf niet voldoende bereik geeft om tot boven te komen zou je inderdaad een Airport Expres kunnen gebruiken om het signaal uit te breiden. Die moet je dan bijvoorbeeld op de bovenverdieping hangen om tot zolder te kunnen komen.

Bijdrager
    Mick

Dank voor jullie heldere reacties! Ik ga tot aanschaf over:lol:

Bijdrager
    leavestone

Volgens mij heeft een Experia b/g netwerk.
    De nieuwe Time capsule heeft een gecombineerd B/g/N netwerk (controleer dat bij aankoop)

Het is namelijk zo dat als je een oude apparaat hebt wat alleen b/g ondersteund en deze in je netwerk inlogt je hele netwerk teruggeschakeld wordt op b/g snelheid.

(iPhone 1G & 3G hebben geen N)

Als je voor weinig een oud type hebt kunnen kopen niet getreurd. Dan maak je met je Experia een apart netwerk aan voor je b/g apparaten. Zet dan het kanaal vast op bijvoorbeeld 1

Nu je TimeCapsule met een Catt 5E of Cat 6 kabel aan je Experia hangen. Dit is mede afhankelijk van de snelheid van je netwerk en of je ook iets vast aan je TimeCapsule gaat hangen.

Wanneer je je netwerk naar boven wilt uitbreiden kan je dit het beste doen door een Cat 5e kabel naar boven te leggen en dan aan je Airport Express aansluiten om het Netwerk te versterken = Aparte instelling

Uitkijken of je wel het laatste type N airport express aangeschaft hebt anders schiet je hiermee nog niks op mar de kans dat je dat gebeurd is kleiner omdat die alweer 4 jaar op de markt is maar van de buitenkant kan je het niet zien.

Het zou erg prettig zijn om eens te vernemen hoe en met welk draadloos N router modem je dit ook kan bewerkstelligen zodat je dan beneden je netwerk maakt met je router en dan boven versterkt met je TimeCapsule.

Bijdrager
    mark-a-mac
    leavestone op 21 september 2010

Het is namelijk zo dat als je een oude apparaat hebt wat alleen b/g ondersteund en deze in je netwerk inlogt je hele netwerk teruggeschakeld wordt op b/g snelheid.

Om het iets te preciseren: zolang je geen -b-apparaat opneemt in je mixed -b/-g/-n-netwerk is er weinig aan de hand (eigenlijk gewoon geen -b meer gebruiken). Bedenk wel dat hoe meer apparaten je aan een WAP ‘hangt’, hoe minder bandbreedte je per apparaat hebt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.