6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    fotofama

Experiabox en externe HD

Aan mijn Experiabox zit een usb 320GB externe HD van LaCie.
    Deze HD was eerst geformatteerd met Schijfhulpprogramma op Mac OS Uitgebreid (journaled). Maar het usb lampje op de experiabox wilde niet branden.
    Daarna was de HD geformatteerd (weer met Schijfhulpprogramma) op MS-DOS-bestandssysteem (File system Fat32 geeft Experiabox aan).
    Nu brand het usb lampje wel en kan ik de HD ook Wireless benaderen. Maar daar houdt het op. Ik kan er alleen maar mapjes op zetten en verwijderen maar geen documenten (foutcode -36).

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en belangrijker… hoe kan ik zorgen dat die HD gewoon te gebruiken is normale HD (alles lezen en schrijven).

Ik hoop hiermee m’n vraag duidelijk te hebben gesteld.

Theo

Bijdrager
    Yosemite

De USB poort op de Experia Box kan maximaal 10 Mbps aan. Dus als je al aan de praat krijgt zal het wel tergend langzaam gaan.

Bijdrager
    Peppie

Beste Fotofama, dat gaat je niet lukken.
    Ik ben er zelf al meerdere malen mee bezig geweest (zoek maar op het forum)

Peppie

Bijdrager
    fotofama

Mooi is dat…
    Moet ik nou echt de nieuwe Airport Extreme aanschaffen om een externe HD draadloos te kunnen benaderen?
    Op de Airport Express kun je geloof ik alleen maar een USB-printer aansluiten en geen HD.

Bijdrager
    Mr Evil

Ik heb de AE en heb moeite loos een externe HD er kunnen aan hangen, ook nog printer. Wil je beide tegelijk er aanhangen geen probleem, gewoon een usb hub gebruiken. Overigens is de AE USB2 dus veel sneller dan de EB.

Evil one

Bijdrager
    fotofama

Met AE bedoel je Airport Extreme neem ik aan i.p.v. Airport Express?

Edit: Heb maar een Airport Extreme besteld…. ben benieuwd…

Edit: Ondertussen de AirPort Extreme ontvangen en geïnstalleerd.
    Heb er een usb HD en een printer op zitten en werkt als een zonnetje…:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.