7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SoSuMe

Experia box en airport

Het volgende probleem:

Ik heb een 20” iMac G5 met ingebouwde airport. Internet gaat via de experia box van KPN.
    Geen problemen vol ontvangst. Nu ben ik met mijn Mac een etage naar boven verhuisd en is het bereik van m’n airport ineens minimaal.
    Nu is mijn vraag: Is de ontvangststerkte op te lossen door er ergens een airport tussen te zetten?
    Zo niet zijn er dan andere oplossingen om mijn signaalsterkte te verhogen?

Bijdrager
    mcbijna

Ik heb mijn experiabox op zolder(2e verdieping) staan.
    Mijn imac g5 20″ staat(meestal) op de begane grond.
    Heb bijna altijd volle bak signaal maar of dat nou komt dat de box boven staat en imac beneden?? dat durf ik niet te zeggen.
    Zelf had ik ook een airport express maar volgens allerlei info op dit forum kon ik hier signaal niet mee versterken.
    UIteindelijk bleek dat ik deze niet nodig had.
    Had nog wel ergens gelezen dat je draadloos kan via stopkontacten, misschien een optie?

Bijdrager
    Lustigson

Ik heb ook wel eens problemen gehad met m’n ontvangst met de Experia-box. Ik heb de antennes horizontaal gezet en heb nu op zolder eigenlijk altijd zo-goed-als vol ontvangst.

Bijdrager
    mvdenberg

Mocht het richten van de antennes niet werken, dan zou je zou een access point kunnen kopen. Alleen: een access point maak je met een UTP kabel vast aan je Kpn routertje. Je plaatst je access point dan op een plek waar je mac dan wel goede ontvangst heeft. Dit zou op de eerste etage kunnen zijn.
    Maar…… omdat je dan die UTP naar de eerste etage moet leggen, omdaar je access point komt, kun je beter de access point achterwege laten en je mac gewoon via een upt kabel aansluiten. Aangezien je iMac geen laptop is, zou ik gewoon voor bekabelde optie gaan.

Bijdrager
    Vodka

wat voor experiabox heb je?

De zilvergrijze (siemens) heeft een bereik van 10 meter
    De zwarte (speedtouch) van 20 meter

Als je een zilvere hebt zou je hem bij KPN misschien kunnen ruilen voor een zwarte.

Bijdrager
    Lustigson
    ”Vodka”

wat voor experiabox heb je?

De zilvergrijze (siemens) heeft een bereik van 10 meter
    De zwarte (speedtouch) van 20 meter

Als je een zilvere hebt zou je hem bij KPN misschien kunnen ruilen voor een zwarte.

Hmm… ik heb ’n grijze, maar een zwarte klinkt beter. Eens kijken of ‘ie te ruilen valt.

Bijdrager
    Stylooos

Zelf heb ik een huis met 3 verdieping en gewapend beton. Mijn Experia box van de kpn staat in de meterkast en ik heb met mijn macbook nog op de hoogste etage bereik!!! meestal kan het nog aan je instellingen van je channel liggen en anders je antennes goed richten!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.