9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Haike

ExpanderDaemon

Hoi ik heb op OMT gezocht, maar er niks over gevonden, dus maak ik er maar een topic over aan.

Als ik “Gebruikers en groepen” open, en naar inloggen ga, krijg ik dus ExpanderDaemon te zien. “Mail” heb ik er zelf ingezet, expander niet.

Kijk ik in mijn programmamap dan kan ik laatst genoemde ook niet vinden. Als ik het verwijder staat het er de volgende keer er rustig weer.
    Wat is dit voor een programma, en wat doet het, en heb ik het nodig, en zo niet hoe kom ik er dan definitief vanaf? (Ik weet ook niet hoe ik eraan gekomen ben) Ik hou niet zo van programma’s waarvan ik niet weet wat ze doen.

Bijdrager
    SunKeeper

Kom je het toevallig ergens in de Console tegen?

Programma’s > Hulpprogramma’s > Console > Alle berichten

Indien je het niet ziet: haal het weg, log uit, log in, en kijk weer in Console of je het ziet staan.

Edit: gebruik je toevallig Stuffit?

Bijdrager
    fred44nl

volgens google is het een onderdeel van Stuffit:

” go to the Preferences and turn off the “Automatically Expand Files In:” option ”

Bijdrager
    Haike

@Sunkeeper, Ik heb gedaan wat je schrijft, kwam het niet tegen in Console dus weggehaald bij gebruikers en groepen, herstart gedaan, en ook nu staat het niet in Console.

En ja ik gebruik Stuffit, maar toen ik daarstraks (voor ik dit topic aanmaakte) in mijn programmamap bij Stuffit keek zag ik het daar ook niet staan.

Maar goed, Fred heeft de oplossing gevonden. Heb het in Stuffit uit gezet. Blijf het toch raar vinden dat zo’n onderdeel zich dan zomaar ongevraagd nestelt bij automatisch opstarten bij inloggen.

Dank beiden voor het meedenken en het vinden van de oplossing. :thumbsup:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Haike op 03 augustus 2012

En ja ik gebruik Stuffit, maar toen ik daarstraks (voor ik dit topic aanmaakte) in mijn programmamap bij Stuffit keek zag ik het daar ook niet staan.

Dat komt omdat het in het pakket van StuffIt Expander zit. Klik maar eens met rechts op StuffIt Expander en kies “Toon pakketinhoud” uit het menu. Als je dan naar de map Contents/Resources gaat vind je daar ExpanderDaemon in.

Bijdrager
    Haike

Als ik dat doe vanuit de programmamap zie ik het nog niet staan, wel kwam ik net simpel dit tegen…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik had alleen een PowerPC-versie van StuffIt Expander om het bij te controleren, maar daar stond die ExpanderDaemon wel in — ik gok bij die nieuwere versie van jou ook, hoewel misschien op een iets andere plek. Of “Open na inloggen” aan- of uitzetten uitmaakt vraag ik me af: dat geldt voor StuffIt Expander, niet noodzakelijkerwijs ook voor programma’s die daarbij ingesloten zitten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een ‘daemon’ staat nooit zichtbaar in je programma map. Het staat in een bibliotheek of in het programma pakket zoals bij stuffit het geval is ?( stuffitexpander / contents / MacOS) en als je tijdens installeren van een pakket zoals stuffit je wachtwoord intypt geef je toestemming dat zo’n daemon b.v. automatisch opstart via je log-in lijst.

Ik hou niet zo van programma’s waarvan ik niet weet wat ze doen.

De meeste moet je toch niet verwijderen op die basis want dan tast je vaak de functionaliteit van het OS aan.

?) Ook bij de huidige versie.

Bijdrager
    Haike
    Jakko op 04 augustus 2012

Ik had alleen een PowerPC-versie van StuffIt Expander om het bij te controleren, maar daar stond die ExpanderDaemon wel in — ik gok bij die nieuwere versie van jou ook, hoewel misschien op een iets andere plek. Of “Open na inloggen” aan- of uitzetten uitmaakt vraag ik me af: dat geldt voor StuffIt Expander, niet noodzakelijkerwijs ook voor programma\’s die daarbij ingesloten zitten.

Het werkt zoals Fred al aangaf: uitzetten in de voorkeuren van stuffit.

@ hendrik ijzerbroot:grin: dat ik niet zo hou van programma’s waarvan ik niet weet wat ze doen, betekent niet dat ik zomaar klakkeloos maar van alles verwijder.. Dat zou wat kort door de bocht zijn. Dan zoek ik eerst wel uit wat het doet en wat het belang er van is..:smile:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.