16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Exe naar flash file

Hallo allemaal, ik heb een klein probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen;

Ik heb een exe bestand gekregen wat een flash filpmje zou moeten zijn.

Exe file is natuurlijk windows en ik heb daar geen verstand van. Hoe krijg ik een flash fimpje uit de exe op mijn mac??

Hulp is zeer welkom!

Bijdrager
    Pieterr
    ”timmyboy”

Lijkt me een karwei voor Windows…

En vooral vrolijk .exe files blijven openen, zeker als er leuke flash filmpjes inzitten! :?
    Overigens, staat je (Windows) virus scanner aan?

Bijdrager
    ecnerual

Gewoon .exe veranderen naar .flv. Als het filmpje het dan doet, is het inderdaad flash.

Bijdrager
    Welles

Die laatste bijdrage moet je maar even negeren… Als je niet weet waar je ’t over hebt moet je ook niet reageren, ecnerual… :sealed:

Flash Decompiler Trillix, kan naast .swf’s volgens mij ook stand-alone projectoren (.exe) decompilen. Probeer het eens met de gratis versie zou ik zeggen.

Bijdrager
    ecnerual

Nou, je hoeft niet meteen zo gefrustreerd te reageren hoor… Toevallig werkt het veranderen van extensies in heel veel gevallen gewoon, dus misschien werkt het in dit geval ook wel. Je kunt beter een (domme) suggestie geven dan helemaal niet helpen.

Bijdrager
    Welles

’t Ging niet alleen om het zomaar klakkeloos wijzigen van een extensie, het ging ook om het feit dat TS op zoek was naar een .swf en niet een Flash Video bestand. Je lijkt ook niet op de hoogte van de mogelijkheid om een flash project naar .exe te compilen.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat het veranderen van de extensie in “heel veel gevallen gewoon werkt”. Als je een .docx verandert naar .mp3 komt er echt geen gesproken tekst uit hoor. Dat is gewoon gezond verstand en heeft niets met frustratie te maken.

Bijdrager
    1234

Bedankt voor de bijdragen.
    Extensie veranderen is het eerste wat ik heb geprobeert. krijg wel het Flv logootje maar hij speelt niet.

Op windows ook een aantal programma’s geprobeert die ik via Google vond, maar mocht ook niet baten.

Dubbelklik op windows computer doet ook niet met de exe, hij vraagt of je zeker weet of je het uitvoerbaar bestand openen wilt, maar doet er vervolgens niets mee/.

Flash decompiler werkt toch t echt niet op mac…

Ik ga naar huis. Morgen weer over nadenken in de baas z’n tijd.

Bijdrager
    ecnerual

@ Welles,

Als een .exe bestand eigenlijk een flash bestand is, kan het wel degelijk helpen door de extensie te wijzigen. Wanneer alleen dat het probleem zou zijn, zou mijn oplossing gewoon werken. Nu dat niet het geval is, is een meer geavanceerde oplossing misschien inderdaad beter.
    Extensies veranderen werkt natuurlijk niet wanneer je van .doc naar .mp3 gaat. Maar dat is ook niet hetzelfde soort bestand. Dat zijn een tekstbestand en een audiobestand. Wanneer je een .gif-plaatje hebt en je wijzigt de extensie naar .jpg, werkt dat gewoon. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
    Maar het is fijn dat er mensen zijn die meer verstand hebben van dit soort zaken, ik hoop dat jouw oplossing wel helpt voor de TS.

Bijdrager
    iJoost
    ”ecnerual”

Wanneer je een .gif-plaatje hebt en je wijzigt de extensie naar .jpg, werkt dat gewoon.

Nee, dat werkt niet. Want dan is het nog steeds een GIF. Maar dan eentje met een foute extensie. Je kunt er op die manier domweg geen JPEG van maken.

Bijdrager
    Pieterr

Het ligt er ook een beetje aan wat er precies bedoeld wordt met “werkt het gewoon”.
    Als je een .jpg hebt, en je klikt erop, wordt het plaatje weergegeven in Preview (als dat zo ingesteld staat).
    Als je de extensie van de .jpg verandert in .gif, en je klikt erop, wordt óók het plaatje weergegeven in Preview.
    Er “werkt” dus nog wel iets.

Extensies zijn bedoeld om het type van een bestand aan te geven. Daarom is het niet verstandig de extensie te wijzigen, tenzij het bestand de verkeerde extensie heeft. Er zijn programma’s die je kunnen helpen om te bepalen wat het type van een bestand is zonder naar de extensie te kijken (bv MediaInfo, of file op de command line).

Bestanden met een .exe extensie zijn Windows executables, en dienen te worden “uitgevoerd” op Windows. Dat er niet altijd iets gebeurt kan weer meerdere redenen hebben (bv missende .DLLs) waarover we verder niet in dit forum zullen uitweiden….;-)

Bijdrager
    Welles

enerual, ’t spijt me, maar je praat echt onzin. Het kan zijn dat als je een .gif in .jpg verandert dat hij nog steeds “werkt” omdat het programma dat ermee is geassocieerd het bestand nog steeds kan tonen. Daarmee is de GIF echt niet wonderbaarlijk ineens een JPEG geworden.

In het geval van een .fla die is gecompiled naar een .exe: daar zit de flash-projector (een stand-alone Flash-player dus) in ingebakken. Extensie veranderen naar .swf maakt er dan echt geen swf van. En ook geen .flv. Zo. Punt.

On-topic: Flash Decompiler Trillix kan volgens de site toch echt stand-alone projectors (.exe) decompilen. In Windows ja, maar daar heb je toch beschikking over begrijp ik? Ik ga er trouwens steeds van uit dat je een .fla of een .swf wilt hebben als eindresultaat? Want een .flv bestaat volgens mij niet als standalone projector…

edit: nu ik je reactie nog eens lees zie ik dat de .exe in Windows ook niets doet? Dan zit je gewoon met een corrupt bestand denk ik.

Bijdrager
    iJoost

Het zal wel een kerstkaart (al dan niet met virus) zijn, schat ik. Die zijn populair rond deze tijd van het jaar.;-)

Bijdrager
    1234

@ Welles:
    Ik weet dus niet of het bestand corrupt is, ik ben zo beperkt in mijn mogelijkheden met windows dat ik niet goed weet hoe ik daarachter moet komen.

Maar ik ga gewoon weer even googlen en probeer het zo nog even op de Pc met flash decompiler.
    Ik dacht namelijk gisteren dat je bedoelde dat er ook een Mac versie beschikbaar was.

Ik blijf nl het liefst zo ver mogelijk van de pc vandaan, hij is zo traag dat ik een uur bezig ben om een bestand te downloaden en iets te installeren.

Bijdrager
    1234

Oke, ben er weer mee bezig:

Flash decompiler for mac geinstalleerd: maakt een onleesbare file die ook niet verder te converteren is met visualhub e.a.

je kunt ook instellen dat je er een mpeg van wil maken maar hier krijg ik zelfs een lege map.

Verdere tips zijn erg welkom!
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Pieterr
    ”timmyboy”

”timmyboy”

Verdere tips zijn erg welkom!

Kun je niet aan je bron vragen of ie de .swf versie kan sturen ipv de .exe?

Bijdrager
    1234

het debiele is dus dat ik die Swf wel uit Flash decompiler krijg, maar er verder niets mee kan.
    Wel is het zo dat het filmpje na conversie met Flash decompiler onderverdeeld is over 6 mappen, te weten:
    frames, images, scripts, shapes, sprites en videos.

Met enkel van de bestanden in welke map dan ook kan ik iets afspelen in welke mediaplayer dan ook.

De bron is de dertigste schakel in een doorgeefproces, die nog net een mail kan doorsturen…

Edit: Inmiddels opgegeven en het probleem bij de klant neergelegd.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.