14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    McPherson

Exchange ondersteuning onder OS X?

Jaja daar is er weer een, een ‘wanneer gaat het nou eindelijk gebeuren’ topic. Nu de iPhone de Exchange ondersteuning heeft zou je denken dat het toch niet zo lastig moet zijn om dit ook toe te passen onder OS X?! Maar toch blijkt dit lastig te zijn. Op mijn kantoor is gekozen voor de Exchange oplossing omdat gewoon lekker zou werken, nou is dat ook het geval en zou het ook zo zijn voor entourage. Nou wil het feit dat ik Entourage een van de meest lelijke onhandige, volgepropte apps vind allertijden. Heb het getracht te gebruiken, alleen werkt gewoon niet lekker, voelt log en druk aan integendeel tot Mail en iCal. ik moet wel toegeven dat alles netjes synced…..dat dan weer wel. Alleen het is voor mij geen optie, het werkt gewoon zelfs minder lekker dan Outlook op een PC, damn!

Ongetwijfeld dat ze het zullen toepassen in een nieuwe versie van OS X als main feature…..lekker Apple om dat te doen! Daar over gesproken, het blijft redelijk stil aan de kant van de nieuwe Mac OS X….Ik had begrepen dat er een Snowleopard aan zou komen!? Wanneer dan? Eind dit jaar, voor de kerst?

Zo dat is er weer uit! Dat voelt goed zo in de morgen lekker spuien…….Ben erg benieuwd of anderen wat leuke roddels of weetjes hebben hierover.

Bijdrager
    Esquare
    ”McPherson”

Ik had begrepen dat er een Snowleopard aan zou komen!? Wanneer dan? Eind dit jaar, voor de kerst?

Zeker niet! Sommige geruchten spreken van juni, maar het zou ook zomaar eind 2009 kunnen worden.

Bijdrager
    dspiers

Ik denk dat je Snow Leopord (met Exchange support) voor het eerst zal zien in Januari tijdens MacWorld. Dan zullen ze ook vertellen wanneer het klaar zal zijn. Juni volgend jaar misschien?

Bijdrager
    McPherson

Indeed….Ach ja, dromen mag! :D Afgwachten maar…tot die tijd Outlook WebAcces gebruiken naast alles. Zelfs die oplossing is fijner dan entourage……:cry:

Sleutelbeheerder
    Night

Het makkelijkste vind ik nog steeds om gewoon Apple Mail te gebruiken icm een IMAP account (deze functie moet dan wel ingesteld moet worden op de Exchange server). Daarna gewoon Apple Mail instellen dat deze om de (bv.) 5 minuten mail binnenhaalt. Een kind kan de was doen. Kunnen we gewoon rustig afwachten tot Snow Leopard uitkomt;)

Bijdrager
    MacMartino

Ik snap echt niet dat mensen Apple mail boven Entourage proberen. Entourage vind ik echt super.
    Slechte ervaringen met mail die soms niet wil verzenden, dan de hele database kwijt is etc.
    Met Entourage werk het prima (inbox nu 8GB, moet wel op gaan passen vrees ik).
    Ook de combinatie met de agenda is prima, enige minpuntje is dat de weeknummers een week
    achter lopen..

Bijdrager
    Esquare
    ”MacMartino”

Slechte ervaringen met mail die soms niet wil verzenden, dan de hele database kwijt is etc.

Heb ik met Mail nog nooit meegemaakt. Met Entourage daarentegen juist wel.

Bijdrager
    makasa

Dat de weeknummers achterlopen kan je mogelijk onder instellingen aanpassen waar je aan moet geven hoe een jaar moet beginnen. In outlook webaccess kwam ik dat probleem ook tegen.
    Bij een onderdeel: Eerste week van het jaar: kan je aangeven dat deze 1 januari moert beginnen. Ik had daar eerst wat anders staan waardoor de weeknummers afweken.

Bijdrager
    McPherson
    ”Esquare”
    ”MacMartino”

Heb ik met Mail nog nooit meegemaakt. Met Entourage daarentegen juist wel.

Hier juist dat hij constant database verzonden items kwijt is en per keer opnieuw moet binnenhalen, nee dat is lekker. :sealed:

Bijdrager
    AAPL

Zou het eerder of na Windows 7 komen, dat vind ik zelf een interessante…

Bijdrager
    R-Flow
    ”AAPL”

Zou het eerder of na Windows 7 komen, dat vind ik zelf een interessante…

Windows 7 staat toch pas voor 2010 gepland? Mac OS X Snow Leopard zou met een jaar klaar zijn.

Bijdrager
    Esquare
    ”R-Flow”

Windows 7 staat toch pas voor 2010 gepland?

Ook daarvan gaat het gerucht dat het juni wordt. Zou me niks verbazen, want hoe eerder MS van Vista af is, des te liever is het ze, lijkt me.

Bijdrager
    gandalf

Ik kom van een Microsoft wereld en ben recent overgestapt naar Mac. Daarom heb ik ook een voorkeur voor Entourage 2008. Vooral omdat deze het meeste lijkt op Outlook. De ingebouwde Mail en Calendar functies van Mac lijken toch veel op Outlook Expres en Calendar welke ingebouwd zijn in Windows. Als zakelijk gebruiker geef ik daarom meer dan de voorkeur voor Entourage 2008. Vooral Apple mail vind ik erg matig. In combinatie met Exchange is de synchronisatie van Entourage 2008 superieur, alleen is het belachelijk dat er nog geen synchronisatie van taken wordt gedaan. Een behoorlijke misser, maar volgens het Entourage team zou dit nog wel een keer komen. Wanneer is dan wel weer onduidelijk.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Esquare”

Ook daarvan gaat het gerucht dat het juni wordt. Zou me niks verbazen, want hoe eerder MS van Vista af is, des te liever is het ze, lijkt me.

Dan is de kans dus groot dat Windows 7 helemaal niet zo’n enorm grote release wordt, eerder een directe opvolger van Windows Vista met hopelijk minder fouten?

Edit:
    Ik lees in dat artikel van je dat dat inderdaad het geval is. Ongelofelijk.:roll:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.