6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Chrisvdscheer

Exchange + kerio mailserver

ik heb een kerio mailserver die in outlook for mac staat ingesteld als exchange.

Dit is de enige optie om de kerio mailserver te koppelen aan de mac.

Nu is het alleen zo dat iedere keer als ik ergens anders ben de ingestelde mailserver wordt aangepast naar een auto discover mailserver en dan werkt het niet meer.

Hoe kan ik de mail server die ik instel vast zetten in outlook for mac ?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    TRML

Vanuit de Mac kan je Kerio ook heel eenvoudig benaderen als IMAP of als POP, Kerio als Exchange op de Mac is wel erg omslachtig.

Bijdrager
    ISS

Ik heb ook een Kerio Mailserver (Connect).

Persoonlijk vind ik Outlook niet prettig werken.

Ik gebruik Mail, iCal en Adresboek apart. In Mail kun je een Exchange account toevoegen, soort gelijke mogelijkheid heeft iCal en Adresboek. Werkt uitstekend!

Als je er niet uit komt, hoor ik het wel.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Het punt is dat ik aan het beleid vast zit dus moet ik wel met outlook en exchange werken.

Het punt is gewoon, binnen het bedrijf gebruiken we als exchange mailserver de autodiscover mailserver van kerio. Als ik binnen het pand zit, werkt deze gewoon. Zit ik bijvoorbeeld thuis dan werkt deze niet meer.

Stel ik dan de server in op een mailserver ala pop3 dus mail.server.nl of iets dergelijks. dan werkt hij wel weer.

autodiscover.server.nl werkt dus gewoon niet extern maar wel intern.

Wat kan dit zijn ??

*server.nl is als voorbeeld.

Bijdrager
    readefries

Dat is een fout in de configuratie van outlook anywhere en/of autodiscover. De systebeheerdee stuurt waarschijnlijk maar een hostname mee die alleen intern te benaderen is. De configuratie kan hostnames voor zowel in- als extern bevatten (in het protocol iig). Kan kerio dit niet, dan zal de beheerder er voor moeten zorgen dat dezelfde hostname zowel in- als extern verwijzen naar de mailserver.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Daar zit het probleem niet in.

Het probleem zit hem in het feit dat de autodiscover van buiten niet werkt. Dit is natuurlijk meer dan logisch omdat deze via planet of ziggo of iets dergelijks volledig onbekend is natuurlijk.

Op het moment dat wij in de instellingen in outlook aanpassen, als wij extern zijn naar mail.server.nl dan werkt het wel.

Zijn we de volgende keer weer extern dan zijn de instellingen weer verdwenen. dan staat de autodiscover weer ingesteld als server.

Hoe lossen we dit op, moeten we dan het account opnieuw aanmaken en dan de mail.server.nl instellen of moet er iets anders gebeuren ??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.