7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Munchlax

Exchange instellen: Welke?

Hallo,
    Ik probeer nu Exchange in te stellen voor mijn vader op de iPod touch (3.1.3) en dat lukt niet zo erg. Ik ben al op de Webmail ingelogd, en ik ben in het Info tabje van de instellingen, maar niets blijkt te werken. Wat moet ik waar invoeren?
    Hier is zo’n beetje alles wat ik zou kunnen invoeren, maar zonder informatie (vage zin, kijk maar zelf): http://grab.by/5IvN
    Zeg alstublieft welke ik waar moet invoeren.

[alvast bedankt]

Bijdrager
    Artell

Wel. op die plek kun je in ieder geval niks instellen. Dat is meer een overzicht van de server zelf. Je moet de instelingen op de iPod zelf doen.

Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Voeg account toe -> Microsoft Exchange

Vul hier je e-mailadres in, domeinnaam (van het domein waar de Exchange Server zelf in zit), de gebruikersnaam met het bijbehorende wachtwoord en eventueel een omschrijving.

Vervolgens zal de iPod gaan zoeken, lukt het hem nog niet dan komt hij met een vervolgvraag over welke server hij moet nemen, vul hier het adres van de webmail in, bijv webmail.mijnwerk.nl

En dan zou het moeten werken

Succes.

Bijdrager
    Munchlax

Lukt niet, welke van deze moet ik waar neerzetten? http://grab.by/5Ix8

Bijdrager
    Ir.Bob

Hoe moeilijk kan het zijn:

Bij email vul je het emailadres in. Dat heeft altijd een @ erin.
    bij server vul je de mailserver in, dat is waar je naar toe gaat om de mail te bekijken. Zoals je al ingetypt hebt om de instellingen te krijgen is dat webmail.xxxx.com

het domein kan je in 99 van de 100 gevallen leeg laten.

Username is wat je gebruikt om in te loggen, en het password ook.

Verder iets meer informatie dan ‘lukt niet’ wil nog wel eens helpen om je te helpen.

Bijdrager
    Munchlax

Ik heb al geprobeerd alle info te geven, zonder m’n vaders email en wachtwoord!

E-mail [email protected]
    Server https://webmail.bedrijf.com/owa of webmail.bedrijf.comofwathieranderszoustaan
    Domein dc-s-exmbx-01.bedrijf.net of dc-s-exch.bedrijf.net of webmail.bedrijf.com of [leeg]
    Gebruikersnaam naam.naam
    Wachtwoord •••••••••••••• (Aantal punten is niet gelijk aan het aantal werkelijke tekens in de wachtwoord.)
    Beschrijving Bedrijf Mail

Bijdrager
    Ir.Bob

Gaat al fout bij de server, dat moet gewoon webmail.bedrijf.com zijn (zie mijn vorige post waarin hij omschreven is als webmail.xxxx.com). Domein zoals gezegd gewoon leeg laten. (als je om hulp vraagt moet je de hulp wel lezen natuurlijk)

En met meer info dan ‘lukt niet’ bedoel ik natuurlijk dat je even aangeeft welke foutmelding er komt, want die moet er zijn als het niet lukt.

Bijdrager
    Munchlax

Oké. Precies met jouw aanvullingen heb ik het nog eens geprobeerd, error: “Controle Exchange-account mislukt” bovenin.

PS Notitie aan mijzelf: Ook als je iets doet, zet het dan neer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.