10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    PvdO

Exchange in Mail

Hoi iedereen,

mijn nieuwe school gebruikt ook Exchange als mailprogramma. Nu kreeg ik de schoolmail op mijn iPod touch uiterst simpel aan de praat, maar op de Mac (met het nieuwe roofdier erop draaiend) lukt het in Mail nog niet.

Hoe ik het probeer in Mail:
    – naam invullen op het eerste scherm, tot zover geen problemen
    tweede scherm:
    – incoming mail server: IMAP Exchange
    – Description: schoolmail
    – incoming mail server: mail.*naamvanmijnschool*.nl
    – username: mijn username op school
    – wachtwoord ingevoerd
    – Outlook Web Acces Server: heb ik ook maar exchange.*school*.nl ingevoerd, hiermee kan ik wel naar het volgende scherm maar ik weet dus niet of dit klopt.

Derde scherm:
    -De uitgaande mailserver is niet smtp.*school*.nl, en met mail.*school*.nl werkt het ook niet.
    Vreemd, want op de iPod hoefde ik die server niet eens in te voeren en daar werkte het perfect.

Voer ik dan mail.*school*.nl in, dan ga ik naar een overzichtje over de account…

en vervolgens kan ik geen mail ontvangen of verzenden.

Wie helpt me uit de brand?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    wouwout

heb je al gekeken wat de accountinstellingen op de ipod touch zijn? Die kun je daar toch oproepen/ SMTP server heb je altijd nodig dus die moet op de touch ook ingevuld zijn:-)

Bijdrager
    PvdO

Dat is dus het maffe: die hoefde ik dus niet in te vullen daar en het werkte toch… Ik heb de instellingen zo letterlijk mogelijk overgenomen van de touch.
    Toch bedankt voor je reactie:)

Inactief
    Anoniem

Misschien handig als je even aangeeft over welke school het gaat. Zelf heb ik Snow Leopard nog niet installeert, maar ik weet dat de mail van de Hogeschool Utrecht nog niet werkte. Wellicht dat dit met de exchange ondersteuning nu wel zal lukken.

Bijdrager
    maarten20

Ik heb precies hetzelfde probleem. Exchange werkt op mijn ipod touch en mijn htc maar niet in Mail :S

Wellicht een poort die dicht staat?

Bijdrager
    rotrax

gebruikt de school wel exchange 2007, waarschijnlijk niet (veel organisaties nog niet). exchange 2003 wordt niet ondersteund door sl. wanneer je webmail opent zie je de versie bovenin staan.

Bijdrager
    Calpa

Ik vind het vreemd dat de iPhone meer ondersteuning biedt dan Snow Leopard qua exchange.. of ligt dat aan mij?

Bijdrager
    PvdO

Ik zit op de Roosevelt Academy in Middelburg, onderdeel van de UU. Ze gebruiken 2003, dus als daar geen ondersteuning voor wordt gegeven dan houdt het op he… Bedankt in elk geval voor het meedenken allemaal!

Bijdrager
    Calpa
    ”PvdO”

Ik zit op de Roosevelt Academy in Middelburg, onderdeel van de UU. Ze gebruiken 2003, dus als daar geen ondersteuning voor wordt gegeven dan houdt het op he… Bedankt in elk geval voor het meedenken allemaal!

Via Solis-uu kun je al je mail toch simpelweg laten forwarden naar een ander adres, of is dat niet handig voor je?

https://solis-ugids.uu.nl/

Bijdrager
    PvdO

Kom er net achter dat we alleen academisch verbonden zijn aan de UU, en IT-technisch gezien niet. Ik heb dan ook geen Solis-ID. Maar toch bedankt:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.