4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    cids

Exchange ActiveSync support in Mac OS X…

Wellicht is hier al eens eerder een vraag over gesteld maar is iemand bekend met een client oplossing voor Exchange ActiveSync, wat ik in feite wil is een net zo’n eenvoudige oplossing als op iPhone/iPad om mail en kalender te benaderen op een Exchange server. Ik ben bekend met de Exchange support in Mac OS X 10.6 maar ik moet een Exchange 2003 server kunnen benaderen… IMAP en upgraden van Exchange zijn helaas geen opties…

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik weet niet welk mail programma je wilt gebruiken? Ik geloof dat de enige welke exchange 2003 ondersteund Entourage is.

Je kan Davmail proberen dit is een gateway waarmee je je exchange mail lokaal kan omzetten naar imap en je agenda naar caldav. Omdat ik niet zo’n fan ben van Entourage gebruik ik davmail zodat ik in bijvoorbeeld apple mail mijn exchange mail kan binnenhalen als imap.

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Entourage is de enige optie voor Exchange 2003 helaas als je activesync wilt gebruiken, je weet al wat de overige oplossingen zijn dus daar begin ik maar niet over.

Bijdrager
    iep

Exchange ActiveSync kun je niet met Entourage, Outlook, etc. gebruiken omdat dit puur en alleen bedoeld is voor mobiele clients. Apparaten zoals de iPhone hebben Exchange ActiveSync ondersteuning maar iets als Snow Leopard echter niet. In Snow Leopard maakt gebruik van een specifiek Exchange onderdeel dat er pas sinds Exchange 2007 in zit. Helaas maakt de nieuwe Outlook for Mac hier ook gebruik van en kun je deze dus niet gebruiken als je Exchange 2003 hebt. De enige manier om Exchange 2003 te gebruiken is het gebruik van Entourage. Je zult dan ook Office for Mac 2008 moeten aanschaffen. Dat kan nu nog wel omdat de nieuwe 2011 nog maar net deze maand uit is.

Vanuit Exchange oogpunt is de beste oplossing upgraden naar de huidige 2010 versie omdat deze heel wat beter in elkaar steekt (handige toevoegingen op gebied van spam en virussen en betere beheermogelijkheden). Als gebruiker heb je alleen niet vaak dit soort dingen in de hand, dan rest je uiteindelijk alleen nog maar het gebruik van Entourage 2008.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.